Klacht: Wrange en metaalachtige smaak in Pils

op 10 december 2018 over Hertog Jan in de categorie Bier

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Regelmatig bevat de inhoud van meerdere flesjes per krat een metaalachtige en wrange smaak. Zo dermate smerig dat die nog lange tijd in je mond aanwezig blijft, ondanks herhaaldelijk spoelen.
Dit is helaas niet van de laatste weken, maar al meerdere maanden lang. Eerder dacht ik nog dat een foutje wel te verdedigen is voor de lekkerste pilsner, maar inmiddels geloof ik niet meer in een incident. Dit is structureel en komt gemiddeld ieder krat terug. Jullie vermeende reclame leus ‘It ’s got to be perfect’ blijkt verre van perfect.

Gewenste Oplossing:

ik geloof niet meer in incidenten, maar spreek van een structureel probleem. Dit past echt niet bij een bekend product als Hertog Jan. ik verwacht een geloofwaardige uitleg en structureel herstel. Zo niet, dan verlies ik voorgoed het vertrouwen in dit merk en raken jullie een trouwe ambassadeur kwijt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hertog Jan over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertog Jan in behandeling genomen

Bericht van Hertog Jan

9 maanden geleden - Hey John,We hebben je bericht goed ontvangen en zijn intussen 1 op 1 met je aan het schakelen via onze consumer care afdeling. We gaan je klacht daar verder opvolgen.Vriendelijke groeten, Hertog Jan Consumer Care Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertog Jan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertog Jan

Heeft op 08 februari 2019 om 10:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij controleren alle bieren heel goed op smaak. Kwaliteit is voor ons het allerbelangrijkste.
In dit geval hebben we geen samples ontvangen of kunnen ophalen.Wij hebben wel onze referentiesamples (op basis van de productgegevens die de consument ons bezorgd heeft), nagezien en er werden geen afwijkingen vastgesteld.
Wij hebben ook nagezien of er afgelopen jaar gelijkaardige meldingen zijn binnengekomen. Het ging om een zeer beperkt aantal gevallen, die bovendien gerelateerd waren aan één specifiek productieprobleem. Er werd hier zeker geen stijgende trend vastgesteld.

Heeft op 11 februari 2019 om 08:43 geantwoord

Volgens mij is mijn klacht niet serieus genomen. De communicatie met Hertog Jan verloopt via standaard berichten, zonder inhoudelijke reactie(s). De verzendverpakking die me werd toegestuurd was te klein om 'samples' toe te kunnen sturen die representatief voor hun onderzoek zou zijn. Daarom ontvingen zij geen sample. Vervolgens ontving ik een mail met bevestiging van ontvangst van samples door hun kwaliteitsafdeling en de resultaten van hun 'onderzoek'. Onderzoek zonder samples dus. En alleen referentiesamples zijn niet representatief, want tussen de brouwerij en de supermarkt kan veel misgaan met het product. Ongeloofwaardig en onzorgvuldig! Hertog Jan geeft mij een nare smaak. Met hun product en met de afhandeling van mijn klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Zichtbaar