Klacht: Herstelling duurt meer dan 175 dagen.

op 12 juli 2012 over Asus in de categorie Electronica - Computers

Op 24 augustus 2010 kocht ik bij Compusquare in Wijgmaal in België een latop ASUS N6JV-JX002V-i5-430M.
Op 21 februari 2012 heb ik de laptop afgegeven in de winkel waar ik het toestel gekocht heb voor herstelling: één van de scharnieren van het scherm was afgebroken.
Alhoewel het hier duidelijk om een constructiefout gaat, weigerde ASUS om de herstelling onder garantie uit te voeren. Volgens hen was het een gevolg van verkeerd gebruik. Ik heb eerst de kosten voor de wisselstukken moeten betalen. Omdat ik het toestel nodig heb en de kosten niet te hoog waren (ongeveer 30 euro) heb ik maar betaald.
Daarna heb ik weken niets meer gehoord. Ook de verkopen heeft verschillende e-mail gestuurd naar het repair center. Uiteindelijk kreeg de verkopen op 24 mei 2012 een e-mail van het repair center met de boodschap dat één onderdeel niet meer voorradig was en dat dit onderdeel op 28 juni 2012 zou geleverd worden. Op 2 juli 2012 heeft de verkopen echter een bericht ontvangen dat het onderdeel pas op 13 augustus 2012 zou geleverd worden.
Met andere woorden: 175 dagen na het afgeven van het toestel.
Ik ben genoodzaakt om ondertussen een laptop te gaan huren, à 3,5 euro per dag. Ik zal met ander woorden al 612,5 EURO hebben uitgegeven aan huur.
Bovendien heeft men bij een vorige herstelling ook al de beloftes van snelle herstelling niet nagekomen: Op 12 juli 2011 heb ik de laptop terug naar de verkopen gebracht voor herstelling: er was een rij pixels stuk in het scherm. De herstelling heeft 6 weken geduurd; we kregen het apparaat terug op 24 augustus 2011. 6 weken een laptop huren aan 3,5 euro per dag = 147 euro.

Ik wil dat ASUS dit toestel vervangt door een ander toestel met gelijkwaardige specificaties. (ook voor ASUS is dit de beste oplossing want als je de uren telt die men al aan dit dossier besteed heeft.... voor die kost had men mij al lang een ander toestel kunnen geven) Indien zij niet willen vervangen vraag ik een vergoeding voor de huur van de extra laptop.

Alle klachten die gemeld zijn door 175 dagen wachten