Klacht: HELPING IS ONBETROUWBAAR

op 14 oktober 2018 over Helpling in de categorie Schoonmaakbedrijven

We hadden net EN een zware bevalling EN een verhuizing achter de rug. Met een huilbaby in huis die met verschillende problemen kampt, kwamen we nergens aan toe. Ook niet het huishouden. Dit was het moment dat we besloten om hulp in te schakelen van Helpling. Maar het ging van kwaad tot erger.

De schoonmaakster van Helpling kwam langs. We konden merken dat ze onervaren was: vaatwasblok met plastic er nog over heen lag los in de vaatwasser, vuile vaat werd samen met schone vaat gestopt die nog in de vaatwasser lag, de stofzuiger werd in de tapijt stand gebruikt op de gietvloer. Dit laatste heeft dus voor diepe krassen gezorgd in onze net aangelegde gietvloer. Zulke onervarenheid hadden we niet verwacht. We hadden juist speciaal voor Helpling gekozen omdat ze een uitgebreid screeningproces hebben en ervaring van schoonmaaksters garanderen. Wij hebben nu ervaren dat dit 1 grote leugen is.

We hebben de schoonmaakster hiermee geconfronteerd en ze gaf aan dat ze de krassen waarschijnlijk had veroorzaakt. Ze reageerde onverschillig en deed verder niet veel moeite om dit verder te onderzoeken. We hebben gebeld naar Helpling. Ze zeiden dat we ons geen zorgen hoefden te maken, dat alles was verzekerd, dat we niks hoefden te doen en dat ze ons een email zouden sturen waarin stond wat we zouden moeten doen om de schade vergoed te krijgen. De schoonmaakster vertrok. Met de voorkennis die we nu hebben, hadden we haar niet zo snel laten vertrekken. Wat bleek? Nadat we aan Helpling hadden doorgegeven hoe groot onze schade is, ontkende de schoonmaakster alles en zei Helpling dat ze onze claim niet wilden indienen omdat we geen bewijs hadden. Met leugens en bedrog hebben ze ons aan het lijntje gehouden en intussentijd al hun voetsporen gewist. De berichten-geschiedenis met de schoonmaakster op de Helpling site is plotseling verdwenen alsof dit nooit is gebeurd.

Uiteindelijk nadat wij juridisch hulp hebben ingeschakeld, werd de claim ingediend bij hun verzekering. Natuurlijk werd onze claim afgewezen omdat de schoonmaakster niet wilde toegeven dat zij de schade heeft veroorzaakt.

WAARSCHUWING: HELPLING IS NIET TE VERTROUWEN. VERMIJD DIT BEDRIJF.

Wij zijn tevreden als de gemaakte beschadigingen van de schoonmaakster worden vergoed door Helpling.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Helpling over deze klacht.

Bericht van Helpling

1 jaar geleden - Beste Duqmok,Heel vervelend dat jouw ervaring met een schoonmaakhulp via Helpling niet naar wens is verlopen. Uiteraard willen wij aan al onze klanten de beste service leveren, daarom hebben we ook meerdere malen contact gehad via de mail, telefoon en zelfs met jouw rechtsbijstand.Helpling heeft een verzekering voor materiële schade boven de 350 euro. Voordat deze verzekering uitkeert, is er documentatie en bewijs nodig. In januari hebben wij jou gevraagd om uitgebreidere informatie, maar deze hebben we helaas nooit ontvangen. Toch hebben we de claim voor jou ingediend, maar de verzekering heeft deze afgewezen wegens een gebrek aan bewijs. We zijn natuurlijk meer dan bereid om een nieuw claim neer te leggen bij onze verzekeraar, zodra jij de bewijsstukken aanlevert waarom zij specifiek om hebben gevraagd.Mocht je daar interesse in hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via 085 888 8338.Met vriendelijke groet,Het Helpling Team

Reactie van de melder van de klacht duqmok

1 jaar geleden - We hebben op 28 januari alle benodigde informatie opgestuurd naar Helpling. Het enige wat ontbrak was een bekentenis van de schoonmaakster. De schoonmaakster hadden we meerdere malen gebeld om te vragen om een bekentenis maar ze weigerde dit en wilde niet eens langs komen.HET KAN DUS SLECHT UITPAKKEN ALS JE EEN SCHOONMAAKSTER LAAT KOMEN VAN HELPLING.NIET HELPLING BENADEREN VOOR EEN SCHOONMAAKSTER!!! DIT KAN LEIDEN TOT DUIZENDEN EUROS SCHADE!!!

Alle klachten die gemeld zijn door duqmok