Klacht: Geen bescherming als schoonmaakhulp

op 24 augustus 2019 over Helpling in de categorie Schoonmaakbedrijven

Als schoonmaakhulp heb je geen bescherming bij Helpling. Ik had vrijwel alleen maar 5 sterren reviews en zeer tevreden klanten. Eén klant geeft me ineens twee sterren en schreef ten onrechte over dat ik een vaas had gebroken en te laat kwam. Beiden niet waar. Je account wordt tijdelijk op slot gezet. Nadat de klant toegaf na veel belletjes over en weer overdreven te hebben, bleef de slechte review staan. Kortom: zij kiezen partij voor de klant, wat ze ook toegeven en je hebt geen poot om op te staan. Terwijl ze wel verdienen aan je. Zeer onsympathiek.

Excuses! Het verwijderen van de onterechte review. Dat is wat ik wil.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Helpling over deze klacht.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Helpling een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Helpling

Heeft op 29 augustus 2019 om 10:29 geantwoord

Beste Annet,

Allereerst wil ik namens Helpling mijn excuses aanbieden. Wij vinden het zeer jammer dat jij de oplossing die wij voor jou hebben bereikt niet afdoende vind.
Het gedeelte van de review dat feitelijk onjuist was, hebben wij reeds al verwijderd.

Betreft de rest van de review, zoals wij eerder al hebben laten weten mogen wij reviews alleen verwijderen met toestemming van de klant. Als wij alle reviews zouden verwijderen waar hulpen het niet mee eens zijn, dan zou ons platform niet meer kunnen functioneren zoals het nu doet.

Wij willen je graag helpen met het bereiken van een oplossing waar jij ook tevreden mee bent, binnen de grenzen van wat wij kunnen doen. Als jij graag wilt dat wij nog een keer contact opnemen met de klant hierover kunnen wij dit doen.

Wij horen graag waar we je mee kunnen helpen.

Tessa van Velzen
Teamlead Cleaner Support.

Bericht van Helpling

2 maanden geleden - Beste,Excuses. Jouw naam staat gewoon naast de klacht, vandaar dat ik niet door had dat je anoniem wil blijven.Zoals al eerder gezegd, het gedeelte van de klacht waar de klant op terug is gekomen is verwijderd. Bij mijn weten is de klant niet teruggekomen op de rest van de klacht, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik me daarin vergis.We willen graag opnieuw contact opnemen met de klant om te kijken of de rest van de review ook verwijderd mag worden. We horen graag wat jij hierin wil.Met vriendelijke groet, Tessa van Velzen Teamlead Cleaner Support.

Heeft op 29 augustus 2019 om 20:05 geantwoord

De rest van de klacht klopt ook niet. Dus wat er nu nog staat is incorrect. Toegegeven door jullie medewerkers die het ook allemaal raar vonden. Deze vrouw is notabene huisarts. ☹️

Het gaat mij om dat jullie als organisatie de freelancers niet beschermen. Dat is bevestigd door meerdere medewerkers. Het klopt gewoon niet. Verwijderen is ok.En anders laat mijn klacht een les zijn hoe het ook anders kan.

MVG

Alle klachten die gemeld zijn door AWonderland