Klacht: Helpdesk DGID (helpt niet)

op 01 december 2016 over DigiD in de categorie

Zeer geeerde dames en heren,

sinds maanden ben ik al bezig om een dgid aan te vragen en kom niet verder.

Op 26 mei 2016 was ik in Nederland om mijn RNI in Zwolle te aktualiseren. (zie aanhang).

Op 31 oktober 2016 was ik in Berlijn om een nieuw nederlands paspoort aan te vragen (zie aanhang).

Weer komt een foutmelding :

Uit de controle bij de Basisregistratie Personen blijkt dat uw gegevens niet actueel zijn of dat u in Nederland woont. Als uw gegevens niet actueel zijn,
kunt u bij een aantal gemeenten uw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetene (RNI) aan laten passen. Op Rijksoverheid.nl staat een overzicht van
gemeenten waar u terecht kunt en wat u mee moet nemen. Na het aanpassen van uw gegevens kunt u uw DigiD aanvragen. Als u in Nederland woont
kunt u een reguliere DigiD aanvraag doen.

Zo langzaam wordt het echt grotesk. Ik heb nu meer als 1000 € uitgegeven en ben nog geen steek verder ge-
komen met de aanvraag.

Het wordt nu tijd dat u mij een oplossing voor deze aangelegenheid aanbied. Een oplossing door het nederlands
konsulaat in Stuttgart in te schakelen bijvoorbeeld.

Een oplossing : Gaat u naar Nederland en laat het RNI aanpassen is niet meer gevraagd.

Ik dank u bij voorbaat voor een aksepteerbare oplossing. Deze oplossing vereist fantasie.

Met vriendelijke groeten

Jan-Willem Riezebos
Im Esper 8
D-71729 Erdmannhausen
Tel : +49 – (0)7144 – 3 58 56
Fax : +49 – (0)3212 – 7 43 93 26

Als oplossing voor mijn boven beschreven probleem, stond in de email
dat ik niet de nederlandse nationaliteit heb.

Vandaag - 01.12,2016 - 17:00 - kreeg bij mijn telefonisch navraag als oplossing met google naar mijn oplossing te zoeken. De dame kon geen telefoonnummer van de technische dienst geven. Bij mijn kon ze helaas
niets doen. Na een aantal minuten heeft ze het gesprek gewoon beeindigd. Wat doet zo\'n vrouw bij een helpdesk?

Tevreden ben ik wanner ik een dgid aan kan vragen. Ik ben er nu al maanden mee bezig.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DigiD

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DigiD nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jw.riezebos