Klacht: Na diefstal geen vergoeding

op 21 januari 2019 over Harmony Service Centre in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben al jaren verzekerd bij Harmony service center, laatst is mijn telefoon gestolen ( iPhone 8 plus ) maar ze willen dit niet dekken omdat het onder ‘zakkenrollerij’ valt en er geen geweld is gebruikt. Ik vind dit belachelijk want zakkenrollerij zie ik als diefstal en bij het afsluiten van de verzekering is mij verteld dat alles gedekt word. Ik kan ook niet zomaar het geld voor een nieuwe telefoon uit de lucht toveren.

Gewenste Oplossing:

Als ik een vergoeding krijg voor mijn gestolen telefoon of een nieuw toestel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Harmony Service Centre over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Harmony Service Centre in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Harmony Service Centre een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Harmony Service Centre

Heeft op 29 januari 2019 om 12:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Tessa Tubbing,

Vervelend om te moeten lezen dat u een klacht over ons bedrijf heeft. Uit uw bericht kunnen wij opmaken dat u het niet eens bent met het standpunt welke de afdeling Diefstal van Harmony heeft ingenomen.

Wij begrijpen dat u zakkenrollerij ook als diefstal ziet, echter gelden zoals ook bij andere verzekeringen voorwaarden. In deze polisvoorwaarden staan ook uitsluitingen waar zakkenrollerij onder valt. Telefonisch heeft u verklaard dat u na het afstappen van uw fiets het toestel in uw jaszak heeft gedaan maar niet dicht heeft gedaan alleen het flapje eroverheen. De mogelijkheid bestaat dus ook dat u het toestel bent verloren. Het moment van diefstal of verlies heeft u namelijk niet opgemerkt, u kwam er later thuis pas achter dat het toestel niet meer in uw bezit was. Conform de polisvoorwaarden is zakkenrollerij of verlies niet gedekt op uw verzekering.

Onze conclusie is daarom ook dat de afdeling Diefstal juist heeft gehandeld. Uw claim zal niet worden vergoed.

Vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met Vriendelijke groet,

Team Customer Care
Harmony Service Center

Alle klachten die gemeld zijn door TTTL