Klacht: smerige kamers en geen verschonig van kamers 2 dagen

op 13 mei 2012 over Hampshire in de categorie Horeca

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Betreft klacht: Hampshire Parkhotel – Moorhof

reserveringsnummer: MP4321HX4863

Amsterdam, 10 mei 2012

Geachte meneer, mevrouw

Graag wil ik een klacht bij u indienen betreffende het verblijf bij Hampshire Parkhotel – Moorhof in Gronau.

Mijn partner en ik hadden geboekt van woensdag 2 mei tot en met vrijdag 4 mei, bij aankomst werden wij naar onze kamer gebracht, wij schrokken enorm van de kamer, het was een hele kleine bedompte kamer waar geen enkele luxe aanwezig was, mijn vriend en ik zijn al in heel wat hotels geweest in binnen en buitenland maar dit sloeg echt wel alles, dit zou een 4 sterren hotel moeten zijn en ik weet dat de afgebeelde foto’s op internet vaak niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar dit leek echt nergens naar.
Mijn vriend is gaan vragen of er niet een andere kamer beschikbaar was omdat dit nooit de bedoeling kon zijn, de manager bood een andere kamer aan een die wel enigszins leek op de afbeelding op internet, dus wij zijn op het aanbod ingegaan, probleem opgelost zou je denken.

Niets was minder waar bij nader inzien was de kamer heel erg stoffig, de badkamer was er een met een hele beschimmelde douchecabine, het hele leuke van het verblijf was er eigenlijk toen al af.
De kanalen op tv deden het niet, toen wij dat melden was het antwoord dat er een omzetting van de satelliet zou zijn.

De volgende ochtend waren wij al vroeg aan het ontbijt, hotelgasten die later kwamen vonden met recht de hond in de pot, er was geen brood of koffie meer, en dat was nog voor half negen.

Want ons ook verbaasde is dat er geen handdoeken of toiletpapier naar onze kamer was gebracht, wij vroegen om toilet papier en daarop werd geantwoord dat het belachelijk was dat dat al niet gebeurd was door een van de collega’s. (de medewerkers onderling waren niet echt collegiaal, het leek wel een aflevering van zo’n mislukte horeca onderneming)

Mijn vriend en ik zijn nog even terug gaan slapen omdat wij beiden een drukke baan hebben, wij hadden bedacht pas in de middag naar Enschede te gaan, het was donderdag dus ook koopavond.
Toen ik onder de douche stond rond 13.00 uur ging ineens het licht uit in de badkamer, ik dacht nog aan een lampje die stuk was maar dat bleek niet het geval te zijn, de stroom was in zijn geheel uitgevallen.

Wij hebben dat gemeld aan de receptie, in de eerste instantie zei het meisje er niets aan te kunnen doen want haar internet werkte ook niet! Wij vroegen haar toch naar een oplossing omdat ik graag mijn haar wilde drogen.
Toen kwam ze aankloppen dat ze iemand had gebeld en dat het nog wel even kon duren, na een uur deed nog niets het, zij kwam toen controleren of het niet aan ons lag.
Ondertussen was het al half vier mijn vriend is gaan vragen of ik niet ergens anders mijn haar kon drogen, het antwoord was in het toilet van de bar maar daar werd nogal lacherig op gereageerd, mijn vriend vroeg of het niet op een kamer kon omdat niet het gehele hotel zonder stroom zat, nee was het antwoord daar beginnen wij niet aan.
Toen ik met mijn föhn in toilet aankwam bleek daar geen stopcontact te zitten, ik was dus al met mijn natte hoofd door het hotel gegaan… wat op zich niet erg prettig was.
Ik liep toen zelf naar de receptie waar ik zelf begon te klagen, met een zuur gezicht en veel gezucht van de daar werkzame dame kreeg ik toen toch maar even een sleutel van een leegstaande kamer op de eerste verdieping.

Toen ik terug kwam op de kamer deed alles het weer, toen waren er al meer dan twee uur verstreken.

Wij hebben tijdens de stroomstoring gebeld met uw klantenservice omdat we het toen al verschrikkelijk zat waren, je verwacht dat als je een paar dagen in een 4 sterren hotel zit je toch iets van ontspanning en luxe mag verwachten, en dat was het helemaal niet, uw medewerkster zei tijdens het eerste gesprek dat ze ons naar een ander hotel zou kunnen overboeken, maar in een later gesprek was hier ineens geen sprake meer van, terwijl wij onze spullen al hadden ingepakt want wij waren er helemaal klaar mee.
Er werd ons geadviseerd contact op te nemen met de manager want die zou ons moeten compenseren, maar die toen al tegen uw medewerkster bleek te hebben gezegd dat wij de eerste kamer niet mooi vonden… (met andere woorden wij waren mensen die zeurden)

Maar u kunt zich vast wel voorstellen dat de sfeer er niet meer op zijn best was, sterker nog de manager ontliep ons.

De volgende en laatste ochtend zijn wij direct na het ontbijt gaan uitchecken, men vroeg ons niet of het verblijf ons was bevallen en bood ook geen verontschuldiging aan dat alles zo stroef was verlopen.

Ik ben vrijdagavond 4 mei ziek thuisgekomen, op donderdag ochtend kreeg ik serieuze hoestklachten door de vervuiling in de kamer, ik heb namelijk astmatische bronchitis.
Op maandag 7 mei heb ik contact gezocht met mijn huisarts die heeft mij codeïne voorgeschreven maar wilde mij toch ook nog even zien, afgelopen woensdag 9 mei bleek dat ik door de vervuiling (stof) een zware bronchitis heb opgelopen daarvoor heb ik nu een prednisonkuur voor geschreven gekregen en dat allemaal omdat dit hotel zo onhygiënisch is.

Wij zijn vaker in een Hampshire hotel geweest en dat was altijd naar wens maar dit hotel zou ik aan niemand aanraden.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt en dat ik nel iets mag vernemen.

Met vriendelijke groet,

Ibolyka Bremer

Gewenste Oplossing:

compensatie

Alle klachten die gemeld zijn door komnooitbuiten