Klacht: Half uur wachten door chauffeur die geen halve minuut kan wachten

op 12 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag om 17:51 vertrok vanaf zuidplein de bus 310 richting Bergen op Zoom. Echter door vertraging met de metro kwam ik om 17:50 aan op zuidplein. Ik heb heel hard gerend om de bus nog te kunnen halen. Maar op het moment dat ik wilde oversteken om naar het perron te gaan vanaf waar de bus vertrekt, reed de bus weg.
Naar mijn idee is het best asociaal, aangezien de buschauffeur mij zag aankomen, de lichten in de bus uitzet en gewoon voor mijn neus (en die van iemand die nog achter mij liep om dezelfde bus te halen) weg reed.

Als een buschauffeur ziet dat er iemand aan komt rennen om de bus nog te kunnen redden, dan mogen ze best wel een half minuutje langer blijven staan. Zeker als het gaat om een bus die maar 1x in het half uur (of minder frequent) rijd.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 19:36 geantwoord

Beste M3lani3,

Wat balen dat je de bus niet gehaald hebt. Dat is natuurlijk niet fijn.

Helaas moet een bus op tijd vertrekken en is een chauffeur niet verplicht om te wachten op rennende reizigers, hoe vervelend dat ook is.

^Wouter
Arriva Webcareteam