Mijn Klacht:
Ruim anderhalf jaar geleden hebben wij een hoekbank aangeschaft bij Haco, inclusief een aanvullend garantiepakket die door Haco zeer sterk aanbevolen werd voor de langdurige kwaliteit en service. Helaas ervaren wij al vanaf het begin meerdere problemen met deze bank, en tot op heden – na meer dan 9 maanden intensief contact met zowel Haco als het garantiepakket – is het probleem nog steeds niet opgelost.
Probleem met de vulling van het lounge gedeelte: al snel na aankoop begon het lounge gedeelte van de bank zijn vorm en comfort te verliezen. De vulling scheurde, waardoor het zitcomfort ernstig werd aangetast. Wij hebben hier meerdere meldingen over gedaan bij jullie klantenservice. Uiteindelijk werd er toegezegd dat er een nieuwe vulling besteld zou worden. Hier hebben wij vervolgens maanden op moeten wachten. Toen de nieuwe vulling uiteindelijk geplaatst werd, bleek deze helaas niet naar wens te zijn: het loungegedeelte is nu extreem hard en staat scheef. Pijnlijk rug als je langer dan half uurtje in de lounge zit. We hebben het de tijd gegeven in de hoop dat de vulling zich zou vormen, maar dat is niet gebeurd. In feite is het probleem nog steeds aanwezig, alleen in een andere vorm. Wij hebben dus geen duurzame oplossing gekregen, en het comfort van de bank blijft slecht.
Probleem met verschuivende zitkussens: Daarnaast ervaren wij al vanaf dag één dat de zitkussens constant naar voren schuiven – vaak al binnen 3 tot 4 minuten. Dit zorgt voor een uiterst oncomfortabele zitervaring. Wij hebben dit meerdere keren aangekaart, maar er wordt telkens aangegeven dat er niets aan gedaan kan worden. Dit vinden wij onbegrijpelijk, zeker gezien het feit dat wij bij een andere meubelzaak navraag hebben gedaan en daar is bevestigd dat dit absoluut geen normaal verschijnsel is bij een kwalitatieve bank. Een beetje schuiven van los zittende kussens is normaal maar 20-30 cm vanaf de rugleuning binnen enkele minuten is niet normaal.
Slechte communicatie en afhandeling: wat ons nog het meest teleurstelt, is de manier waarop deze hele situatie is afgehandeld. Wij worden nu al ruim 9 maanden van het kastje naar de muur gestuurd. Haco geeft aan dat het probleem bij het garantiepakket ligt, terwijl het garantiepakket aangeeft dat dit een fabrieksfout betreft en dat Haco verantwoordelijk is voor de afhandeling. Wij hebben meerdere keren contact opgenomen, waarbij ons herhaaldelijk werd beloofd dat we binnen een paar dagen een oplossing of terugkoppeling zouden ontvangen. Uiteindelijk kregen we te horen dat een monteur ons zou mailen – maar ook dat is tot op heden niet gebeurd. Iedere keer moeten wij zelf weer bellen of mailen om beweging in het proces te krijgen, zonder resultaat. Wij hebben veel tijd en moeite gestoken in het communiceren met jullie organisatie, met het volle vertrouwen dat het probleem serieus genomen zou worden. Tot onze grote frustratie is dat vertrouwen tot nu toe niet waargemaakt. De bank is vanaf het begin defect geweest en het is onacceptabel dat wij nu, bijna een jaar later, nog steeds geen werkbare oplossing hebben.
Gewenste Oplossing:
Eerlijk gezegd willen wij niks meer met Haco te maken hebben. Een nieuwe bank of ze nemen deze bank terug e geven ons geld terug zou de enige oplossing zijn voor ons.
