Klacht: Habbo zet hun eigen spelers in de kou

op 03 februari 2014 over Habbo Hotel Nederland in de categorie Internet Games

Habbo handelt sinds kort volgens een nieuwe protocol. Als je als speler een permanente verbanning krijgt, is de nieuwe regel dat je na 6 maanden niet meer geholpen kan worden. Mijn klacht is dat spelers in de kou worden gezet als de 6 maanden termijn voorbij is. Tevens doen zij niet aan wederhoor en baseren ze de verbanningen alleen op hun eigen bevindingen. Als een echte goede klantenservice pas je wederhoor toe.

De frustrerende speler maakt een ticket aan. Dan gebeuren er de volgende dingen:

– De ticket wordt op ‘verholpen’ gezet zonder enige reactie.
– Accounts worden opgeschort indien je vaker een ticket stuurt.
– Indien er een reactie gegeven wordt, krijg je een standaardantwoord en wordt meestal vermeld dat je de 6 maanden termijn hebt overschreden, waardoor ze helaas niks meer voor je kunnen doen.
– Een reactie waarin het belang van het hotel voorop wordt gesteld terwijl de speler niet eens een voordelig belang krijgt. Ze beweren dat je beide er profijt aan hebt. Dat klopt dus niet.

Met deze kritiekpunten van mijn klacht wil ik aangeven dat wanneer het Habbo te heet onder de voeten wordt, dat er rare sancties worden gegeven ter bescherming van hun bedrijf en gebruikers om negativiteit in o.a de media te voorkomen.

De gewenste oplossing is dat Habbo meer aan wederhoor moet doen, Habbo\'s niet zomaar in de kou zetten wanneer een bepaalde termijn verstrijkt. Habbo stuurt standaardantwoorden, rekt de tijd tot de 6 maanden termijn verstreken is, waardoor de Helptool zich makkelijk er vanaf schudt.

Daarnaast is de oplossing in het belang van mijn account dat Habbo wederhoor toepast naar mij toe en dat we samen tot een geschikte oplossing kunnen komen ondanks de 6 maanden termijn. Ik ben namelijk niet geholpen in de 6 maanden termijn en Habbo heeft het uitgesteld tot de 6 maanden verstreken waren. Habbo moet namelijk beseffen dat ik dit al probeerde op te lossen en te rechtvaardigen sinds december 2012.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Habbo Hotel Nederland

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Habbo Hotel Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van

3 jaren geleden - Beste Habbo, Jammer om te horen dat je problemen ervaart met onze klantenservice. Om het allemaal wat duidelijker te maken zal ik uitleggen hoe wij van de Player Support te werk gaan. Dagelijks krijgen wij veel mails binnen van Habbo's, wij proberen deze meestal binnen 3 dagen te beantwoorden. Soms lukt dit niet, omdat het te druk is op de afdeling. Daarom hebben wij ervoor gekozen om met sommige Habbo's niet meer in discussie te gaan wanneer er al aantal malen contact is geweest. Dit doen wij nooit zomaar, enkel wanneer wij zeker zijn dat de verbanning terecht is en niet zal worden opgeheven stoppen wij met ons mailcontact. Het is natuurlijk wel mogelijk om contact met ons op te nemen over andere zaken. Wanneer wij mail binnenkrijgen van een ontevreden Habbo, proberen wij deze altijd zo goed mogelijk te helpen, hier zit natuurlijk wel een limiet aan. Het is helaas niet mogelijk om met iedereen tot een oplossing te komen, zeker niet wanneer de Habbo regels worden overtreden. Hopelijk heb ik je met deze informatie verder geholpen, tot ziens in ons hotel! Met vriendelijke groeten, eriepiepjuh Player Support Habbo Nederland

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Habbo Hotel Nederland in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht DirectKubus

3 jaren geleden - Ten eerste wil ik zeggen dat u ''Erepiepjuh'' geen Habbo medewerker bent, want Filomiena (Regina/Nickie als Helptoolnaam) en Daafke (Wiebe/Senne als Helptoolnaam) de echte Habbo Player Support medewerkers zijn. Ten tweede gaat u alleen in op het algemene deel en geeft u geen informatie over mijn individuele zaak (account: DirectKubus) Ten derde: U zegt: ''Daarom hebben wij ervoor gekozen om met sommige Habbo’s niet meer in discussie te gaan wanneer er al aantal malen contact is geweest. Dit doen wij nooit zomaar, enkel wanneer wij zeker zijn dat de verbanning terecht is en niet zal worden opgeheven stoppen wij met ons mailcontact. Het is natuurlijk wel mogelijk om contact met ons op te nemen over andere zaken.'' Hierbij wordt veronderstelt dat mijn permanente ban terecht is terwijl alsnog geen wederhoor is toegepast en ik 100% weet dat de verbanning onterecht is. Jullie hebben niet eens telefonisch contact met mij opgezocht wat ik mij zeer betreur. Wat ik van jullie vraag nu is: - Pas wederhoor toe in mijn zaak (DirectKubus) i.p.v dat u tickets op verholpen zet en tickets verwijdert en in het ergste geval de Helptoolaccount(s) zelfs opschort. Het liefste via telefonisch contact. - Gezamenlijk een geschikte oplossing vindt.

Heeft op 07 februari 2014 om 18:46 geantwoord

Het probleem is niet opgelost. Als Habbo slim is nemen ze gewoon telefonisch contact op met mij. Dan kan ik het hele verhaal tenminste goed verantwoorden en beargumenteren.

Citaat: ''De regels zijn zodanig verbroken dat wij hierin niet kunnen bemiddelen.''
Deze zin geen duidelijkheid, want welke regels zijn zodanig verbroken?
Waarom kunnen jullie niet bemiddelen?

Conclusie: Ik als Habbo speler sta nog steeds in de kou.

Bericht van

3 jaren geleden - Beste DirectKubus, Jammer om te horen dat je het niet eens bent met de blokkering op jouw account. Bij een eerdere reactie heb ik een verkeerde adressering gebruikt, excuses hiervoor. Er is al meerdere malen mailcontact geweest tussen onze player support en jou, hierin is uitgelegd waarom de ban niet zal worden opgeheven. Wij blijven bij dit standpunt en zullen bij deze dit bericht sluiten. Hopelijk heb ik jou hiermee voldoende te woord gestaan, erieee Player Support Habbo Nederland

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Habbo Hotel Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Habbo Hotel Nederland

Heeft op 07 februari 2014 om 19:24 geantwoord

Wij hebben contact gehad via de contactpagina van ons hotel en hebben hem mede gedeeld dat de blokkering van zijn account niet zal worden opgeheven. De regels zijn zodanig verbroken dat wij hierin niet kunnen bemiddelen.

erieee
Player Support
Habbo Nederland

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Habbo Hotel Nederland beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht DirectKubus

3 jaren geleden - Beste Habbo, Heel jammer om te horen dat jullie bij jullie standpunt blijven. Dit bewijst echter meer dat jullie een conclusie trekken uit eigen bevindingen zonder wederhoor toe te passen. Als groot bedrijf zouden jullie meer moeten luisteren naar jullie klanten in plaats van alles baseren op jullie eigen bevindingen. Alleen omdat die 6 maanden termijn is gekomen op permanente verbanningen kunnen jullie zogenaamd niks doen, maar ik heb met ex-Moderator gesproken en diegene beweerde dat ze zelfs verbanningen van 2 jaar oud konden worden behandeld. Mijn standpunt is nog steeds het volgende: - Pas wederhoor toe d.m.v telefonisch contact om een realistisch verhaal te krijgen. Ik wil ieder geval mijn verhaal gezegd kunnen, hebben voordat jullie een realistische conclusie kunnen trekken. Indien er geen gehoor wordt gegeven, ben ik helaas genoodzaakt om andere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, DirectKubus

Bericht van

3 jaren geleden - Beste Habbo, Jammer om te horen dat je het niet eens bent met ons besluit. Habbo maakt gebruik van een moderatie systeem die ons in staat stelt om alle chatlogs van kamers te kunnen bekijken. Dit betekent dus dat als iemand wordt aangegeven, wij alles zouden kunnen terugkijken. In jouw geval is dit ook gebeurt en heeft een moderator besloten het account te verbannen vanwege het overtreden van onze Habbo regels. Habbo heeft geen systeem dat spelers na 6 maanden geen contact meer zou kunnen opnemen over hun account zoals al eerder is gezegd. Wel stoppen wij het mailcontact als wij vinden dat wij genoeg informatie hebben verschaft over de verbanning. Dit is bij jouw het geval. Wij van de afdeling player support krijgen wekelijks honderden mails binnen en proberen deze binnen 3 dagen te beantwoorden, helaas is dit niet mogelijk als wij steeds moeten terugkomen op oude kwesties. Wij nemen bijna nooit telefonisch contact op met onze spelers, enkel wanneer dit echt genoodzaakt is. Hopelijk heb ik jou hiermee voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, erieee Player Support Habbo Nederland

Reactie van de melder van de klacht DirectKubus

3 jaren geleden - Beste Habbo, Wat jammer om te zien dat u geen echte Sulake medewerker bent. Op de Habbo Helptool staat duidelijk in het topic ''Kan ik oude verbanningen/transacties opvragen?'' het volgende vermeldt: ''Kan ik een mail sturen over een verbanning die ik al langer dan 6 maanden heb? Nee dat kan helaas niet. Wij nemen alleen mails over nieuwe verbanningen in behandeling. Heb jij een account waar je al langer dan 6 maanden een verbanning op hebt, dan heeft het geen zin om ons te mailen. ''' Dit bewijst echter dat u GEEN Sulake medewerker bent en u aan mij en andere Habbo spelers zich voordoet als Habbo Staff/ Sulake medewerker. Indien u wel een Sulake medewerker bent, sta ik nog steeds achter mijn standpunt. Dat u wederhoor moet toepassen d.m.v telefonisch contact. Dit geeft een realistisch beeld in de zaak in plaats van dat u vanuit bevindingen een conclusie trekt. Met vriendelijke groet, DirectKubus

Alle klachten die gemeld zijn door DirectKubus