Klacht: grote bus door smalle straat

op 26 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn vraag is waarom er een grote bus van Arriva (lijn 4)door de woonwijk Huizum in Leeuwarden heen rijd t/m savonds 12 uur terwijl en er geen mens meer in die bus zit.
Voorheen werden de kleinere ( groene bussen ) op dit traject ingezet waar misschien 20 mensen in kunnen . Maar de laatste tijd worden er t/m 12 uur savonds grote bussen ingezet waardoor ik s’avonds in mijn bed de trilling van de bus door mijn matras heen voel.

Tevens vind ik het onverantwoord hoe hard er door deze straat ( d’Hondecoeterstraat 30 Leeuwarden) heen wordt gereden, ik snap dat het savonds rustig is en verleidelijk om het gaspedaal in te drukken maar het maakt veel lawaai voor de mensen die op bed liggen….

Als er weer een kleiner formaat bus ingezet zou worden ipv de touringcar bus. Dit zou veel trilling door onze huizen schelen en een betere nachtrust.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 november 2016 om 13:06 geantwoord

Beste Melissa,

Ik heb zojuist een reactie gekregen op jouw bericht:
"De vorige vervoerder had kleinere busjes rijden in de stad en in de provincie. Arriva rijdt nu vier jaar in deze regio en wij hebben geen kleine busjes. We hebben wel kleinere bussen (10 mtr).
Het vervoerplan is zo opgesteld dat elke wijk haar verbinding houdt met het openbaar vervoer. Dat neemt niet weg dat er altijd gekeken moet worden of andere vormen of een andere inzet van materieel in de toekomst beter aansluit bij de vraag van reizigers.
Echter, de inzet van het huidig materieel zal op korte termijn niet veranderen."

^YZ
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 juli 2017 om 23:15 geantwoord

Helaas is hier tot op heden nog niets aan gewijzigd. Het is nu elf uur savonds en er dendert weer een grote lege touringcar door mijn huis heen. Deze bus rijd hier meerendeel voor de studenten van het Friesland college. Deze hebben dadelijk zes weken vrij. Gaat u het schema en de grootte van de bus ook aanpassen ?

Alle klachten die gemeld zijn door melissa98