Klacht: Groot na omzetting Belegginsrekening BLG Wonen naar ASN fondsen!

op 10 juli 2017 over BLG in de categorie Hypotheken

Zeer verrast was ik door de aankondiging dat BLG Wonen (V/h Reaal) de fondsen van mijn verpande beleggingsrekening per 15 juni 2017 zou omzetten naar duurzame ASN mixfondsen.

Tot die tijd had ik een keurige en goed presterende portefeuille met SNS Optimaal fondsen (ca. 50% Paars, 25% Rood en 25% Blauw). Zoals gezegd, deze fondsen presteerden prima.

Per 15 juni (23 juni??) heeft BLG Wonen MIJN GEHELE (!!) PORTEFEUILLE omgezet naar het ASN Mixfonds Offensief.
Direct resultaat: bijna 3% verlies na omzetting, enkele honderden euro\’s zijn door de handeling van BLG Wonen ineens verdampt.

Ik wil een aanvaardbare compensatie voor het geleden verlies.

Als BLG Wonen hier niet op ingaat, zal ik meteen een klacht indienen bij VEB en KIFID. Ik vind dit een onacceptabele gang van zaken.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BLG over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden BLG-klant

4 maanden geleden - Inmiddels bericht een reactie gekregen van BLG Wonen. Willen dit verlies afkopen met een compensatie van 34,00. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord. Na de omzetting van mijn portefeuille naar ASN Mixfonds Offensief meteen een verlies van 3%!!!!!!! in mijn portefeuille. Enkele honderden Euro's verlies dus. Mijn gehele beleggingsresultaat sinds begin dit jaar is verdampt en dat terwijl mijn oude portefeuille sinds de datum van omzetting in juni wel beleggingsresultaat zou hebben opgeleverd. Zoals uit een analyse van Behr.nl blijkt, zijn de fondsen aangekocht tegen een 'all-time-high' koers van 54,29 en niet op de aangegeven datum van 15/6, maar op 20/6. Daarna is de koers meteen ingezakt naar ca. 53,50. Dit heeft het verlies in mijn belegginsportefeuille veroorzaakt. Zie dit artikel: https://www.behr.nl/fondsdetail/nieuw/asn.dm.off Inmiddels contact gehad met mijn hypotheektussenpersoon en alarm geslagen, omdat hier meer personen gedupeerd moeten zijn. Brief naar KIFID gaat een dezer dagen de deur uit. Mijn eis: een MINIMALE compensatie van het verlies in mijn portefeuille. En dan ben ik nog coulant, aangezien - zoals aangegeven - mijn oorspronkelijke portefeuille goed presteerde.

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden BLG-klant

4 maanden geleden - SNS Profielbeleggen wordt SNS Doelbeleggen. Inmiddels een reactie gekregen van BLG Wonen. Willen dit verlies afkopen met een compensatie van 34,00. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord. Na de omzetting van mijn portefeuille naar ASN Mixfonds Offensief meteen een verlies van 3%!!!!!!! in mijn portefeuille. Enkele honderden Euro's verlies dus. Mijn gehele beleggingsresultaat sinds begin dit jaar is verdampt en dat terwijl mijn oude portefeuille sinds de datum van omzetting in juni wél beleggingsresultaat zou hebben opgeleverd. Zoals uit een analyse van Behr.nl blijkt, zijn de fondsen aangekocht tegen een 'all-time-high' koers van 45,29 op 20/6 en niet op de aangegeven datum van 15/6. Daarna is de koers meteen ingezakt naar ca. 53,50. Dit heeft het verlies in mijn beleggingsportefeuille veroorzaakt. IK RAAD DEZE ANALYSE AAN: https://www.behr.nl/fondsdetail/nieuw/asn.dm.off Inmiddels contact gehad met mijn hypotheektussenpersoon en alarm geslagen, omdat hier meer personen gedupeerd moeten zijn. Brief naar KIFID gaat een dezer dagen de deur uit. Mijn eis: een MINIMALE compensatie van het verlies in mijn portefeuille. En dan ben ik nog coulant, aangezien - zoals aangegeven - mijn oorspronkelijke portefeuille goed presteerde.

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden BLG-klant