Klacht: grof prijsverschil binnen een paar kilometer

op 24 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op 23 januari waren wij bij ikea delft en lieten ons oog vallen op een kindermeubel serie mammut. Omdat er sprake was van een op is op opruiming, valt er dus niks van te zeggen dat de tafel jammerlijk uitverkocht was. Een vriendelijke medewerker heeft voor ons op de computer gekeken voor een eventuele voorraad in een ander filiaal en ja hoor barendrecht had er nog 32.
We namen de stoelen mee en op naar barendrecht. Hier aangekomen bleek de tafel die wij zojuist voor 16,99 bij ikea delft hadden zien staan, in barendrecht ineens 24,99 te zijn.
Wij naar een medewerker in het magazijn, deze gaf aan hier niks te kunnen doen en dat ieder filiaal zijn eigen aanbiedingen mocht kiezen. Als ik zelfde prijs wilde moest ik met de bon en de tafel naar delft, hem daar terug brengen en vervolgens opnieuw afrekenen.
Is dit hoe ikea ineens met vaste klanten omgaat?
Ik geen koeriersbedrijf en heb geen overvloed aan tijd om mee te doen aan deze spelletjes. Wel heb ik extra kosten moeten maken om naar een ander filiaal re rijden (geheel vrijwillig), om met een belazert gevoel te vertrekken met een zelfde tafel die dus bijna 50% duurder was.

Vergoeding verschil en aanpassing van dit asociale 'beleid'

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 24 januari 2014 om 14:00 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klant. Wij vinden het vervelend dat de klant zijn bezoek bij IKEA zo heeft ervaren. In het gesprek hebben wij de klant uitgelegd dat iedere vestiging zijn eigen aanbiedingen heeft en dit niet landelijk is vastgelegd. Wanneer een artikel in een op=op aanbieding wordt aangeboden is dit zolang de voorraad strekt. Mocht de klant besluiten om in een andere vestiging het artikel alsnog aan te schaffen dan is dit tegen de prijs die op dat moment geldend is. IKEA Nederland

Heeft op 24 januari 2014 om 14:04 geantwoord

Er is geen oplossing geboden, enkel weer het zelfde verhaal.
Het valt me dan ook zwaar tegen van zo'n groot bedrijf!
Maar ja wat zijn wij voor een bedrijf als ikea.............

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Ferrion