Klacht: ‘groentegroente.nl’, past censuur toe!

op 23 april 2016 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Omdat ik laat weten dat recentelijk koolraap van doen heeft met een soort van schimmelziekte, wordt mijn melding bij \’groentegroente.nl\’ verwijderd!

Koolraap koken: tips en variaties

Is \'groentegroente.nl\' slechts een \'goednieuwsklucht\'?

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht kruidjeroermijniet

10 maanden geleden - Wil vermelden dat de mensen bij 'groentegroente.nl', mij een e-mail hebben doen toekomen, waarin men mij laat weten dat mijn reactie bij vergissing was verwijderd, en dat zij via hun site op mijn vraag zullen willen ingaan. Ben hiermee zeer tevreden over. Mijn dank, aan u allen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 27 april 2016 om 11:32 geantwoord

Deze melding is inmiddels afgehandeld door ons en door groentegroente.nl.
Hierbij sluit ik de melding op Klacht.nl ook af.
Mocht u toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, staan wij voor u klaar om u hiermee te helpen. Dit kunt u via Klacht.nl doen of via het e-mailadres dat u inmiddels heeft.
Ik wens u verder nog een goede dag toe.

Heeft op 27 april 2016 om 14:16 geantwoord

De klant wordt door Dirk van den Broek zwaar beledigd! Aan mijn klacht hebben zij niets, maar dan ook niets willen doen! Dat zij vaak slechts rotzooi aan de man wensen te brengen deert hen tevens geenszins! Ik heb mevrouw Angela de Jong vriendelijk verzocht het bij haar inkoopafdeling na te gaan, maar helaas vergeefse moeite! Blijkbaar hebben zowel mevrouw, als Dirk van den Broek geen boodschap aan de klant! Vandaar dan ook dat mevrouw Angela de Jong bij haar e-mail aan mij, dit nadrukkelijke verzoek bijvoegde:

************************DISCLAIMER*******************************
De informatie in dit bericht is vertrouwelijk. Het is daarom niet toegestaan dat u deze informatie openbaar maakt, vermenigvuldigt of verspreidt, tenzij de verzender aangeeft dat dit wel is toegestaan. Als dit e-mailbericht niet voor u bestemd is, vragen wij u vriendelijk maar dringend om het bericht en kopieen daarvan te vernietigen. Dit bericht is gecontroleerd op bekende virussen. Helaas kunnen wij niet garanderen dat het bericht dat u ontvangt volledig en tijdig verzonden is, of tijdig ontvangen wordt en vrij is van virussen of aantasting door derden.
********************************************************************** ­­

Bericht van Dirk van den Broek

10 maanden geleden - Ik wil u danken dat u mij op de hoogte brengt van uw melding. Allereerst, mijn excuses dat er op uw eerdere reactie, van 25 april jl., niet is gereageerd door ons. Echter is mij het e.e.a. wel onduidelijk. U stuurt het commentaar door van groentegroente.nl. Dit is een externe partij wat geen onderdeel is van de Dirk van den Broek organisatie. Uw eerste melding was op 23 april jl.: "Omdat ik laat weten dat recentelijk koolraap van doen heeft met een soort van schimmelziekte, wordt mijn melding bij \'groentegroente.nl\' verwijderd!https://www.youtube.com/watch?v=eBEu-yH0pSghttps://groentegroente.nl/groentes/koolraap-koken/". "Gewenste OplossingIs \'groentegroente.nl\' slechts een \'goednieuwsklucht\'?" Vervolgens stuurt u op 24 april jl. om 16.16 uur. "Wil vermelden dat de mensen bij 'groentegroente.nl', mij een e-mail hebben doen toekomen, waarin men mij laat weten dat mijn reactie bij vergissing was verwijderd, en dat zij via hun site op mijn vraag zullen willen ingaan. Ben hiermee zeer tevreden over. Mijn dank, aan u allen". En tot slot stuurt u het volgende commentaar door van Groentegroente.nl op 25 april jl. om 16.36 uur: "Beste kruidjeroermijniet777,Dat is een curieus probleem. We hebben het nagezocht, maar een eenduidige verklaring is niet te vinden. Het is waarschijnlijk een groeidefect, veroorzaakt door een te grote variatie in de watergift. Eventueel zou het ook door een verkeerde bewaarmethode kunnen komen (onzorgvuldig invriezen). Een schimmel- of bacteriële infectie is minder aannemelijk, omdat er dan meestal zwarte verkleuringen optreden en er een onplezierige geur ontstaat.In geval van (bacteriële) rot kun je de koolraap beter in z’n geheel weggooien. Dat is hier, gegeven dat de oorzaak niet vaststaat, ook verstandig. En de volgende keer moet je misschien bij een andere winkel inkopen doen."Ik zou graag willen weten waardoor de koolraap intern plekken van ontbinding vertoont, terwijl extern de koolraap, hard en mooi uitziet. Wordt de schade tot staand gebracht door foute opslaag en/of transport, of is het iets anders? Bij het forum van kassa.vara.nl spreekt men van 'zachtrot', ontstaan door ondeskundige behandeling in de leveringsketen:"De kool is aangetast door zachtrot. Dit ontstaat vaak door transport en/of verkeerd bewaren van koolraap waardoor schimmelvorming ontstaat. Soms kunt u het al merken of de kool is aangetast door op de kop van de kool te drukken. Kunt u deze indrukken of voelt deze zacht aan dan kan de kool reeds besmet zijn. Over het algemeen zijn deze kolen, afhankelijk van de aantasting, niet voor consumptie geschikt omdat de smaak hierdoor sterk verminderd.""Als een vrucht of in dit geval een koolraap, van buiten mooi is maar van binnen aangetast, is hij waarschijnlijk behandeld met gamma-straling om hem lang houdbaar te maken. Deze koolraap is misschien al een jaar oud. Als je aan een supermarkt vraagt hoe dit kan, is het antwoord nooit dat hun handel bestraald wordt: het is altijd verser dan vers. Zo worden we weer in het ootje genomen."https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/ziekte-bij-koolraapMet vriendelijke groet,George" ------------------------------------------------------------------------- Het spijt mij zeer dat ik niet uw vraag hier uit kan opmaken. Ik kon ook nergens opmaken dat het om een product ging van Dirk van den Broek. Om uw vraag beter te kunnen beantwoorden wil ik graag : - uw concrete vraag ontvangen. - indien dit om een product gaat verneem ik graag om wélk product dit gaat. - om dit verder te onderzoeken, wat de houdbaarheidsdatum, streepjescode en/of productiecode op de verpakking staat. - in welke Dirk winkel u dit artikel heeft gekocht? Ik verneem graag van u. Alvast hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Angela de Jong PS: deze reactie ook rechtstreeks naar uw e-mailadres verstuurd.

Alle klachten die gemeld zijn door kruidjeroermijniet