Klacht: Fitness fiets van 3 jaar oud waardeloos omdat trapas systeem niet meer leverbaar is

op 23 mei 2020 over Giant in de categorie Fietsmerken

Giant fastroad comax fiets gekocht in september 2016 met levenslange garantie op het frame. Twee weken geleden brak het lager van de trap as. Het z.g. crankstel dat Giant in deze fiets heeft toegepast is van het merk FSA, heeft een as diameter van 19 mm en blijkt niet meer leverbaar. De Giant ‘customer service’ zegt dat “FSA vast wel een oplossing heeft” en dat de lagers desnoods van een ander merk te kust en te keur te koop zijn. Dat blijkt helaas niet het geval, als je al een passend alternatief vindt blijkt dat niet leverbaar. Nadat ik Giant verzocht heb aan mij te melden waar de vervangende onderdelen dan wel gekocht kunnen worden bleef het stil en wordt totaal niet meer op vragen gereageerd. Daarmee erkent Giant kennelijk toch dat de fiets na 3 jaar op de schroothoop kan. Intussen zit ik al twee weken met een fiets die niet te gebruiken is en Giant laat je gewoon helemaal stikken. Er zou wetgeving moeten komen die gevangenisstraf oplegt aan de directie van bedrijven die zich zo gedragen.

Tevreden over Giant word ik na dit machtsmisbruik niet meer maar ik vind dat Giant of wel passende reserve onderdelen moet kunnen leveren of tegen een redelijke meerprijs een meer recent model moet leveren. De nieuwe modellen hebben een gangbaar Shimano crankstel.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Giant

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Giant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door FullSpeedAfgevoerd