Klacht: Gevraagde diensten niet geleverd.

op 10 augustus 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Goedemorgen KPN,
Graag wil ik u berichten over mijn aankoop probleem.

Tot 1 augustus 2016 had ik een contract/abonnement bij Online.
Dit was Internet+bellen+TV.
Hier was ik voor meer dan 25 jaar aan verbonden (de naam was eerder Wanadoo?)
Sinds 2015 kreeg ik meer storingen aan het internet en werd ik telefonisch niet goed te woord gestaan.

Op 19 maart 2016 ben ik op bezoek geweest bij een mobiele KPN-stand in het centrum van Schoonhoven (Kerkplein).
Daar ben ik aller aardigst en goed te woord gestaan en heb ik gevraagd wat de mogelijkheden zijn voor mij als potentiële klant.
Uitgelegd dat wij in een buitengebied wonen, en het internet traag is.
Uw medewerker heeft gezegd dat er een upgrade komt aan de Oostvlisterdijk (2855AC)en de “lijn”/ontvangst beter gaat worden dmv van versterker in kast op of om de 3 kilometer in de loop van 3e en 4 kwartaal 2016! Hij heeft dit gelezen bij KPN en laten zien dat dit werkelijk in de planning stond beschreven voor 2016.
Daarop heb ik mijn bestelling gedaan, 2 mobielentelefoons(mijn vrouw en ik), Interactieve TV, Internet en Plusbellen, Alles in één!!
Mobiele telefoons eind maart 2016 in werking gezet en internet met Plusbellen en TV op 1 augustus met gratis monteur.

Tussendoor heb ik minstens 3 keer telefonisch contact gezocht met uw afdeling klantenservice of alles correct volgens planning verloopt.
Zeker met de vraag of op mijn adres de snelheid en perfectie gehaald kan worden.
Volgens mij kunt u dit teruglezen op mijn klantenkaart(?), o.a. mail 9-5-2016.

Nu ben ik ontevreden en door gesprekken met uw klantenservice en met uw telefonische technische dienst en uw monteur véél wijzer geworden en jammer dat dit niet op 19 maart 2016 is verteld!
De downloadsnelheid is onder de Mbit/s nu 2 a 3, en zal op deze verbinding nooit sneller worden.
Wij hebben koperen draad richting Haastrecht tot een KPN verdeelkast. De verdeelkast gaat naar de centrale op het industrie terrein te Haastrecht, aldus de monteur. In die verdeelkast zou versterker kunnen of deze verdeelkast aansluiten op glasvezel richting centrale.
Hierdoor wordt snelheid al beter(?)
Aan de Westvlisterdijk, andere kant van riviertje De Vlist ligt glasvezel van CAIway, dit gaat KPN niet regelen aldus de monteur.
Dorpje Vlist ligt op ca. 1 kilometer afstand en daar heeft men een snelheid van 100 Mbit/s.

TV gaat het niet worden dus heb ik in de KPN winkel in gouda 3 augustus 2016 DIGItenne besteld maar hellaas NIET compleet.
KLACHT: de insteekkaart van het kastje was er niet bij en zou zsm nageleverd worden!

U begrijpt mijn frustratie hopelijk?

Ik wil graag bij KPN blijven en ik snap dat bovengenoemde niet eenvoudig is uit te leggen terwijl we allen weten hoe het ZIT!. Verkopen wat je niet waar kunt maken is niet moeilijk.
Toch wil ik u vragen of u zich tot het uiterste zou willen inspannen voor verbetering van mijn internetsnelheid.
Bovenstaand product had KPN 19 maart 2016 nooit mogen verkopen omdat de snelheid niet gehaald kan en kon worden.
Ik heb al zoveel telefoontjes gepleegd en uw mensen gesproken en eigenlijk heb ik nu de wetenschap dat het is zoals het is.
Maar 2 a 3 Mbit/s is érg weinig!!

Ik betaal na de 3 maanden actie €57 Internet en bellen en Diggitenne als ik het goed heb.
Digitenne van KPN zal ik moeten behouden net zoals belabbonement.

Ik wil schadeloos gesteld worden voor mijn aankoop product!
Dat houd in dat de op 19 maart 2016 gevraagde en toegezegde internetsnelheid moet worden bereikt desnoods in 4G waarvoor ik géén meerprijs voor hoeft te betalen.
Als ik dit geweten had op 19 maart 2016 dan had ik zéker toen al gekozen voor 4G, of gekozen product niet gekocht en was ik simpel bij Online gebleven.
Als dit voor KPN op dat moment(19 maart 2016) nog niet mogelijk was had KPN mij op zijn minst enkele maanden geleden (toen wél mogelijk!) kunnen inlichten!

Ik ga ervan uit dat dit mogelijk is zonder extra kosten.

Tot slot wil ik u/KPN bedanken voor de uitgevoerde werkzaamheden tot nu toe.
Ik ben altijd netjes door de mensen van KPN geholpen.
Daardoor mijn vertrouwen dat het goed kan komen.

Op 18-5-2016 om 18:53 schreef KPN_klantenservice:
> Geachte heer Van Leeuwen,
> U hebt zojuist telefonisch contact gehad over uw abonnement. Graag informeer ik u hierover.
> Naar aanleiding van ons gesprek bevestig ik u graag via deze e-mail dat ik u op 01-08-2016 opnieuw terugbel. We kijken dan of Interactieve Tv voor u mogelijk is.
> Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
> Met vriendelijke groet,
> Danny Hendrix
> KPN
> Klantenservice
> KvK Den Haag nr. 27124701

Als er overeenstemming is voor abonnement per maand:
4G + Internetplusbellen én Digitenne tv ca. €50,00

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gerardhelmavanleeuwen@gmail.com