Klacht: Geven niet beloofde garantie

miekegeerts op 19 november 2017 over Elektronicaoutlet24.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 4-08-2016 heb ik een tablet (Asus Zenpad 10) gekocht bij Elektronicaoutlet24.nl. Op 29 september 2017 heb ik via mail contact met hen opgenomen om te melden dat de tablet niet meer oplaadt. Ik heb gemeld dat de laadpoort stuk is. Aan de buitenkant van de laadpoort is niets te zien, dus hij is van binnen stuk.

De tablet wordt door Eektronicaoutlet24.nl bij Asus aangemeld voor reparatie, maar deze wordt geweigerd omdat de tablet niet meer onder de garantie valt.
Elektronicaoutlet24.nl geeft op hun website echter 2 jaar garantie op hun producten. Zij vragen om de tablet naar hen op te sturen. Als zij deze hebben ontvangen, beweren zij dat het om gebruikersschade gaat, maar dat zij de de tablet naar Asus sturen in de hoop dat deze hem uit coulance wil herstellen.
Ik ben het er niet mee eens dat het om gebruikersschade gaat, omdat ik het apparaat steeds volgens de regels heb opgeladen.
Vervolgens krijg ik een mail van Asus dat ik mijn tablet ongerepareerd terug kan krijgen als ik € 72,60 onderzoekskosten betaal of hem kan laten repareren voor € 144,49.
Elektrnicaoutlet24.nl heeft in hun mail echter nooit vermeld dat er onderzoekskosten betaald moeten worden.

Hierna heb ik meerdere keren gebeld met Elektronicaoutet24.nl, maar tot nu toe heb ik mijn tablet niet terug en de winkel beweert dat zij niets kunnen doen.

Als ik mijn tablet gerepareerd terug krijg.

Alle klachten die gemeld zijn door