Klacht: geslote actraties en het weer

op 02 juni 2016 over Efteling in de categorie Attractiepark

Wij hadden een schoolreisje afgelopen maandag 30mei. met ll van het speciaal onderwijs

In de voorbereidingen kwamen wij er achter dat het bezoek aan de Efteling niet voor alle leerlingen toegankelijk zou zijn we hebben leerlingen die rolstoel gebonden zijn. ik heb hier telefonische contact over gehad jonge knul van 15 jaar. kon wel een bezoek brengen aan het sprookjes bos…en een 1 of andere riddershow, verder eigenlijk niets.
deze puber zit natuurlijk niet te wachten op het sprookjesbos. en is de intree wel erg duur als hij zijn vrienden steeds overal in ziet gaan en bijna niet kan spreken door de wachtrijen waar hij niet bij aanwezig kan zijn.
later is er terug gebeld dat hij misschien nog wel in een attractie zou kunnen eventueel met een tillift, maar ook dit is niet mogelijk door zijn spierziekte. Na overleg met moeder is hij niet mee gegaan en heeft deze jongen een dagje vrij gekregen.

daarnaast ben je helaas afhankelijk van het weer.
Maar aangekomen met de bus, kwam het met bakken uit de hemel en waren we al doorweekt voor we binnen waren. Maar het kon nog erger…
Het begon hevig te donderen en bliksemen.
Na de grote bui af te hebben gewacht tegen 12uur konden we dan eindelijk het park in. helaas waren er nog wat (grote) attracties gesloten. Dit met teleurstelling van onze leerlingen. moeilijk uit te leggen dat het gesloten is wegens het weer.
Gelukkig na een uur begon alles mooi op te klaren. en hebben we nog een beetje kunnen genieten van de attracties die open waren (gegaan). helaas ging de dag te snel voorbij om alles te bezoeken, omdat de bus al om 4uur voor stond om de rolstoelers in te laden.
Het is moeilijk uit te leggen aan onze leerlingen dat je niet zo maar nog een dagje Efteling kan plannen omdat er hoge kosten aan verbonden zitten. het is jammer dat de dag door omstandigheden te kort heeft geduurd daardoor te weinig attracties hebben kunnen bezoeken maar van wat ze gedaan hebben is het een nat en doorweekte dag geweest
Maar bovenal hebben we toch een leuke spannende middag gehad.
Alles is weer afhankelijk dat is zeker waar, maar misschien kunnen jullie ons tegemoet komen, dat wij opnieuw een spannende leuke en hopelijk droge dag kunnen organiseren voor onze leerlingen. Maar na alles kunnen we wel zeggen dat een van onze klassen het nieuws hebben gehaald hahaha

Een bus organiseren vanuit Alkmaar is ook al heel prijzig.
En ik hoop in de toekomst dat er meer aan mindervalide attracties gedacht kunnen worden waar je met een elektrische rolstoel wel aan kan deelnemen. er staan namelijk nog 2 schoolreisjes geplant met onze school en leerlingen die rolstoel gebonden zijn. Duimen op droog weer ;-)

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HCA
x