Klacht: Onduidelijke / onterechte openstaande schuld + oproep hoorzitting

JLSJN op 03 augustus 2016 over Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin februari van dit jaar ontvingen wij een brief van van Arkel betreffende een openstaande betaling – dit ging over een “schuld” uit het jaar 2010.
Deze brief gezien hebbende, hebben wij direct telefonisch contact opgenomen met van Arkel en hierbij aangegeven dat naar ons weten deze achterstallige betaling destijds al lang was voldaan en als dit niet het geval was (en er nog een gedeelte open zou hebben gestaan) of er dan #1 geen sprake zou zijn van verjaring en #2 wat onze plichten waren na 6 jaar geen enkele vorm van communicatie hierover. Ondertussen hadden wij zelf gezien dat het dossier, oorspronkelijk van Incasso Unie, daarna naar Cannock Chase en vervolgens bij Van Arkel terecht was gekomen. Dit verklaarde voor ons direct de verwarring over de betaling. Naar aanleiding van het telefoongesprek hebben wij dit in een mail (11/2) naar van Arkel bevestigd, met als afspraak dat zij dit zouden gaan uitzoeken en dat tot dan het dossier on hold zou worden gezet.

Eergisteren stond er ineens een deurwaarder van Van Arkel bij ons thuis met een oproep voor een hoorzitting (betreffende eerder genoemde openstaande betaling). We hebben opnieuw contact gehad met Van Arkel, geen antwoord op onze vragen gehad, maar voelde ons wel onder druk gezet alvast de helft (1200 euro) te betalen, zodat zij de oproep voor de hoorzitting zouden terughalen.

Wij hebben waarschijnlijk onterecht 1200 euro betaald en worden verwacht de rest ook nog te betalen + rente (over een periode waarin zij hebben aangegeven dat het dossier on hold stond en over periode waarin er geen enkele vorm van communicatie is geweest) . Ik hoop heel erg dat we op deze wijze, door het indienen van een klacht, alsnog juist behandeld worden en de waarheid boven tafel krijgen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer van Arkel gedegen onderzoekt hoeveel wij al dan niet nog moeten betalen, niet opnieuw de druk opvoert (zo hebben wij dit althans ervaren, communicatie over de eventuele schuld kan overleggen en mocht er toch een een gedeelte van het oorspronkelijke bedrag openstaan, hierover geen rente berekent aangezien er geen enkele vorm van communicatie is geweest.

Naar ons weten kon dit niet BKR geregistreerd worden, dit is ook door de medewerker van Van Arkel bevestigd, maar dit willen wij wel als garantie. We zijn op dit moment bezig met het kopen van een huis en een BKR registratie zou het verkrijgen van een hypotheek onmogelijk kunnen maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gerechtsdeurwaarder Van Arkel

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gerechtsdeurwaarder Van Arkel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Gerechtsdeurwaarder Van Arkel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Gerechtsdeurwaarder Van Arkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Gerechtsdeurwaarder Van Arkel

Heeft op 19 augustus 2016 om 14:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door