Klacht: Geleverd zonder achtergelaten bericht en bij een andere portiek.

op 16 maart 2020 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ten eerste heb ik geen Track en Trace code ontvangen [ook niet van de verzender] en wist niet dat de bestelling geleverd zou worden. Via de track and trace van de verzender kwam ik erachter dat de zending was geleverd, maar er was dus geen bericht in mijn brievenbus achtergelaten. De naam van de ontvangen bleek van een mevrouw een portiek naast mij. Ik woon op 41-5 en de ontvanger op 35-3. Bij navraag blijkt dat zij het pakket onderaan de trap heeft laten staan. Het pakket is nu zoekgestolen en niemand van de buren weet waar het is. Mag DPD het zomaar bij een andere portiek afgeven zonder mij dat te laten weten? En kan ik door de ‘fout’ van DPD de kosten van het pakket a 90 euro verhalen bij DPD?

Als het pakket boven water komt deze week of ik mijn 90 euro vergoed krijg van DPD.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 17 maart 2020 om 09:43 geantwoord

Beste Sebastian,

Bedankt voor je bericht.
Vervelend om te vernemen dat jouw pakket is weg is.
De chauffeurs mogen pakketten bij buren leveren. Dit is ook gebeurd en het pakket is overgedragen aan de buren.
Helaas hebben de buren er niet voor gekozen om het pakket over te dragen aan jou maar om het pakket onbemand in de portiek achter te laten.
Ik adviseer je om contact op te nemen met de verzender, om aan te geven dat je niks hebt ontvangen.

DPD Customer Service

Heeft op 18 maart 2020 om 18:26 geantwoord

Bedankt voor uw reactie.
Wat verstaat u onder buren? Ik woon in een appartement en on ons trappenhuis wonen mijn buren op 39 en 41 op 2 t/m 4 hoog en ik woon als enige op 5 hoog. Uw chauffeur heeft mijn pakket geleverd op een ander trappenhuis van 35 en 37. Dit zie ik niet als 'mijn' buren.
Ik zal nog wel contact opnemen met de verzender, maar ik kan niet akkoord gaan met uw oplossing omdat u het pakket niet bij mijn'' buren heeft bezorgd.

Alle klachten die gemeld zijn door sebastian77