Klacht: Geldtrekkerij bij excursie boeken naar Luxor (Egypte)

op 17 september 2016 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geweest naar Egypte (El Gouna)

Via Sunweb konden we bepaalde excursies en activiteiten doen met Travelways (als het goed is). We waren geïnteresseerd in een excursie naar Luxor, volgens het informatieblaadje kost dit uitstapje 90 euro p.p ofwel 180 euro totaal. Dit is omgerekend ongeveer 1800 egyptische pond, 1 euro is namelijk 10 egyptische pond (toen wij er waren, koers veranderd per dag). We wilde iets meer informatie over de reis en stuurde ik via Facebook bericht naar de reisleiding FB pagina ‘met Sunweb naar El Gouna’.

Ze gaf wat meer info en wilde wij weten of we ook digitaal konden betalen aangezien we geen 180 euro contant mee hebben genomen op vakantie (lijkt mij logisch dat je niet zoveel contant heb). Ze gaf aan dat dit niet kon en we dan contant moeten betalen in egyptische ponden. Wij vonden dit prima. Ze gaf aan dat de koers bij de lokale agent niet voordelig is en 1 euro 14 egyptische pond is… Hoe kan dit? De ‘lokale agent’ bepaald dus hoeveel je moet betalen als je in ponden betaald. We hadden geen keus en moesten dus dan dit maar gaan betalen. Dit waren we niet van plan. Ze gaf aan dat het normaal 2540 pond is (254 euro) maar ze een korting kon geven van 15% en we 2140 pond (214 euro) aan de gids konden betalen… Ehm sorry? Moeten we nu gaan afdingen bij Sunweb? Terwijl de prijs zwart op wit staat en nu opeens met 74 euro de prijs word verhoogd (als verdienmodel?) en we een ‘korting’ krijgen en het dus 214 euro word. Alsof ik nu dankbaar moet zijn? Van de zotte dit! Echt schandalig!

Uiteindelijk gaven we aan af te zien van de excursie, ga niet extra betalen omdat iemand van dat bedrijf de prijs uit zijn duim zuigt. Later kregen we bericht dat ze met ‘de baas’ had gepraat en we voor 1800 pond, ofwel de normale prijs, mee konden gaan, maar we mochten dit tegen niemand zeggen omdat anderen wellicht teveel hadden betaald en wij niet. Dit is gewoon oplichterij!

De excursie naar Luxor zelf was ook niet helemaal top aangezien we in een klein busje werden gestopt met geen beenruimte en de hoofdsteun boog naar voren. We zaten dus gepropt in de bus en daar moesten we ongeveer 12u inzitten… we hoeven geen super de luxe maar gewoon een normale bus waar je gewoon rechtop in kan zitten is wel prettig.

We voelden ons erg opgelicht en is het gewoon schandalig dat we de prijs naar beneden moesten halen terwijl Sunweb zelf aangaf: de excursie naar Luxor is 90 euro p.p. Alles wat hierboven staat beschreven staat zwart op wit, maar zal ik geen bestanden bijvoegen ivm privacy van de medewerker.

Gewenste Oplossing:

We willen dit kenbaar maken en in de hoop dat de service verbeterd en anderen niet de dupe worden! Enige compensatie en excuus is wel zeker op zijn plaats!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 17 september 2016 om 14:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Korte,

Wij hebben uw klacht ontvangen en vinden het vervelend voor u hoe is het gelopen ter plaatse. Uw klacht is meteen doorgestuurd naar onze collega's van de customer support afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Graag wens ik u een fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door MegK