Klacht: Geldigheidsduur (verjaardag)tickets Efteling (verlopen)

Kees Swaalf op 21 september 2021 over Efteling in de categorie Attractiepark

Ook ik zou mij graag aansluiten bij op dit platform eerder gemelde klachten betreffende de onverwachts verlopen geldigheidsduur van Efteling(verjaardag)tickets.
Wij hadden daarover 29 augustus 2021 telefonisch contact met de Efteling. Naar aanleiding van dat telefonisch contact stuurden wij op 2 september jl. een e-mail. Helaas hebben wij tot op heden geen enkele reactie van de Efteling mogen ontvangen hetgeen mij heeft doen besluiten mijn klacht op dit platform te melden.
Hierbij de inhoud van de mail zoals door ons op 2 september jl. naar de Efteling verstuurd:

“Zondag jl. heeft mijn vrouw contact gehad met één van uw medewerksters om informatie te verkrijgen hoe om te gaan met de door haar eind 2020 gekochte verjaardagstickets welke wij tot op heden niet hebben weten te gebruiken voor een concreet bezoek aan uw park. Tot onze ontsteltenis moesten wij vernemen dat de geldigheidsduur van de toegangstickets was verstreken. De parkeertickets zouden nog wel voor een beperkte periode geldig zijn. Tot slot de mededeling dat wij dit alles hadden kunnen lezen op de website van de Efteling.

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat eenzijdig en zonder enige door u geleverde prestatie een bedrag van bijna € 200,00 wordt geïncasseerd en door ons als verloren moet worden beschouwd. In een Casino of in de beleggingssfeer kan ik een dergelijke actie verwachten maar dit vind ik Efteling-onwaardig.

Ik heb uw website gezien en kennis genomen van de mededeling dat – in dit geval – verjaardagstickets niet meer geldig zijn.
Ik heb daarnaast ook alle e-mailberichten bekeken die mijn vrouw van de Efteling mocht ontvangen sinds haar reservering eind 2020. Behoudens informatie omtrent haar account, reservering, download van tickets en aangekondigde sluiting van het park eind 2020 heeft zij geen enkele informatie ontvangen waaruit zij heeft kunnen opmaken actie te moeten ondernemen om de geldigheidsduur van de tickets te verlengen.
U heeft haar persoonlijke e-mailadres en een bericht met in de onderwerpregel ‘Geldigheidsduur tickets Efteling (verloopt)’ of ‘Uw tickets voor de Efteling verlopen’ hadden hoe dan ook haar aandacht getrokken. Ik vind het onacceptabel dat, zonder dat u controle heeft in hoeverre u de klant daadwerkelijk heeft bereikt, tickets ongeldig verklaart.

Ik hoop van harte dat ik het mis heb en alles op een misverstand berust en mijn vrouw de tickets nog steeds kan gebruiken. Hopelijk kunt u mij daar op korte termijn over berichten en daarmee geruststellen.”

Heractivering cq. verlenging van de geldigheidsduur van de oorspronkelijke verjaardagstickets zodat wij hiermee zonder nieuwe of extra kosten alsnog De Efteling kunnen bezoeken.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kees Swaalf