Klacht: Geld terug op account maar niet op bankrekening.

op 21 september 2016 over Social Deal in de categorie Waardebonnen- en voucher aanbieders

Beste,

Via mijn Social Deal account heb ik een 2 pers. VIP-arrangement: 3 overnachtingen + diner + Welness bij Hotel Den Halder in Valkenburg €159 gekocht. Het klinkt te mooi voor woorden, maar wilde het graag geloven!

Op 11-07-2016 heb ik via de Social Deal site een reservering gemaakt bij Hotel Den Halder. Ik heb ergens in augustus nog eens naar Social Deal gebeld voor een telefoonnummer van Hotel Den Halder, omdat ik bij hen wilde checken of de reservering goed was doorgekomen. Dit bleek inderdaad goed doorgekomen te zijn. Ik blij, kon het verrassingsweekeind voor mijn vriend doorgaan.

Met een gerust hart en vol enthousiasme stappen mijn vriend en ik op donderdag 15-09-’16 in de auto naar Hotel Den Halder. Stipt 18:00 uur komen we daar binnen. Zodra de eigenaar mijn Social Deal bon ziet, geeft hij gelijk aan dat hij niet meer samen werkt met Social Deal. Volgens de eigenaar heeft hij 3 weken daarvoor Social Deal gezegd te stoppen met de samenwerking omdat hij niet uitbetaald kreeg vanuit hen. De eigenaar was verder ook niet bereidt om mij en mijn vriend verder te helpen met een onderkomen. Dus stonden we daar, bepakt en met de moed in onze schoenen gezonken. Weg de (té) mooie deal?!

Op dat moment heb ik Social deal opgebeld, met de vraag ‘is dit echt?’. Ja helaas wel vertelde ze. De telefoniste gaf aan ter plekke het geld op mijn Social Deal account terug te storten. Tevens vertelde ze dat Social Deal mij 3 dagen daarvoor heeft geprobeerd te bellen en een mail gestuurd. Helaas voor mij, had ik beide over het hoofd gezien.
het enige wat mevrouw nog voor mij kon doen was een nieuwe social deal actie opperen, echter waren deze acties (voor overnachtingen) zo’n 2 uur rijden van Valkenburg vandaan. Voor ons geen optie, hadden net zo’n 2 uur gereden en hadden ons verheugd op Valkenburg.

Nu komt de klacht:

Ik heb de telefoniste gevraagd of ze het geld terug wilde storten op mijn rekening, zodat we met dit geld ter plekke een nieuw hotel kunnen boeken. Mevr. gaf aan dit niet te kunnen doen omdat dit niet de voornwaardes staat. Ik heb gevraagd naar de leidinggevende, ze gaf aan dat deze op het moment niet aanwezig was. Ze bood aan dit morgenochtend extra te gaan overleggen intern het door te geven aan mij. De volgende morgen heeft ze mij inderdaad gemaild. Met de uitslag dat ze het geld echt niet terug kan storten op mijn rekening.

Hier baal ik van. Vooral omdat ik vind dat het niet mijn schuld is en ik het geld goed kan gebruiken aangezien de onverwachte hotelkosten.

De mail die Social deal mij 3 dagen van te voren gestuurd had, staat:

Onlangs heb jij een leuke voucher aangekocht voor Hotel Den Halder, je hebt de VIP voucher aangekocht.
Zojuist heb ik je geprobeerd te bellen, maar het nummer gaat helaas niet over. Dit is dan ook de reden dat je dit e-mailbericht ontvangt.
Op dit moment is de ondernemer wegens onvoorziene omstandigheden gesloten, dit is dan ook de reden dat wij de reservering uit het systeem moeten halen.
Het is uiteraard wel mogelijk om een nieuwe afspraak te maken.
Je vindt het reserveersysteem onder ‘Mijn vouchers’ wanneer je bent ingelogd op de app of de website. Onder de desbetreffende deal staat dan een kalender. Deze kalender is door de ondernemer up tot date gebracht met de actuele beschikbaarheid.

Tevens klopt dit niet met wat de eigenaar van Hotel Den Halder ons vertelde. Volgens hem werken ze niet meer samen en heeft hij de deal vroegtijdig stop gezet. In de mail van Social deal staat dat de desbetreffende weekeind niet kan, maar een ander weekeind mogelijk wel. Dan had ik dus alsnog in hetzelfde schuitje gezeten.

Graag zie ik het betaalde bedrag van €159 terug gestort op mijn bankrekening.

Graag zie ik het bedrag van €159 terug gestort op mijn bankrekening.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Social Deal

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Social Deal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht ValkenburgActie

2 maanden geleden - De volgende dag heeft Social Deal mij gebeld en aangegeven een uitzondering te maken. Ze hebben mijn gewenste oplossing in werking gebracht. Het geld staat inderdaad terug op mijn rekening. Super fijn! Bedankt.

Alle klachten die gemeld zijn door ValkenburgActie