Klacht: Geld terug en geen voucher

op 14 mei 2020 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Beste KLM,

Voor 1-7-2020 hebben jullie onze vlucht via Singapore naar Bali geannuleerd vanwege de Coronacrisis.

Voor deze gecancelde vlucht, onze huwelijksreis met de kinderen erbij, hebben wij € 6.000,- voldaan en dat is heel veel geld voor een gezin van zeven personen. Wij kunnen dit geld niet een jaar missen en willen dit dus per ommegaande teruggestort krijgen op ons bankrekeningnummer. Wij gaan dus niet akkoord met het krijgen van een voucher dat een jaar geldig is waarna we misschien dan ons geld wel terug krijgen. Zeker niet aangezien jullie de spelregels gewoon weer in jullie voordeel kunnen wijzigen door er nog een jaar aan vast te plakken of erger nog we zijn ons geld gewoon kwijt. Laten we eerlijk zijn, hoe bedenk je het als bedrijf om geld van klanten gewoon jezelf toe te eigenen en te beslissen dat we het een jaar later misschien terug krijgen. Wij vinden dit echt zeer ongepast en vooral getuigen van misplaatste arrogantie wat KLM hier doet.

Al eerder heb ik via de appcontact met jullie gecommuniceerd maar daar krijg ik alleen maar standaard antwoorden die geen antwoord op de door ons gestelde vragen geeft dus nu gaan we ‘een stapje verder’ door een mail te sturen in de hoop dat er nu wel een ‘normaal’ antwoord komt. Mocht dat niet komen dan gaan we gewoon weer een stapje verder, iets waar wij echt geen zin in hebben maar ons door jullie handelen toe gedwongen voelen! Toch vreemd dat een gewoon telefoontje al onmogelijk blijkt terwijl er honderden personeelsleden thuis zitten zijn de lijnen overbezet en wordt je als klant met een kluitje in het riet gestuurd met bandjes, doorkiesnummers en verwijzingen naar websites en links waar je ook geen stap verder komt.

Hieronder de datum, persoons- en vluchtgegevens van onze droomreis die door jullie geannuleerd is.

Vertrekdatum : 01-07-2020

Vertrek: 21:00u Amsterdam, Schiphol KL 835 02-07-2020
Aankomst: 19:25u DenpasarBali Economy Class 21-07-2020
Vertrek: 20:35u DenpasarBali KL 836 22-07-2020
Aankomst: 19:30u Amsterdam, Schiphol Economy Class

Graag horen wij nu precies hoe jullie dit gaan oplossen met ons! Geen standaard mailtjes dus en geen verwijzingen meer naar andere KLM loketjes etc, we zijn het zat om van het kastje naar de muur te gaan.

Hopende op een goede en vlotte- en wie weet zelfs een interessante en verrassende oplossing

Mvg

Rosalie Bijenveld en Erik Pieterse

Als we minimaal ons geld terug krijgen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ErikPieterse1