Klacht: geld ten onrechte van mijn rekening afgehaald

op 10 oktober 2016 over ING in de categorie Banken

Er is een bedrag van € 69,50 ten onrechte van mijn rekening afgehaald. Dit is een consumentenbond bekend fraudeer : Nr1voordeelsite.nl. Ik heb geen contact met hen gehad en wens hun service evenmin (al zou het gratis zijn). Ik vind het schandalig dat jullie dit hebben gedaan (deze is al vanaf 2011 een fraudeer bekende!).

Het gaat om de volgende :

Af 22-09-2016
STG DERDENGELDEN INCASSO
Omschrijving: CashBack info tel: 085-8880766
IBAN: NL23ABNA0458036668
Kenmerk: D20160914-2178668032-13306237007721
Machtiging ID CB21803086
Incassant ID: NL67ZZZ50325159000
Eenmalige Incasso.

Ik wil dat dit transactie wordt ten niet gedaan en dat het geld weer zo snel mogelijk op mij rekening word teruggestort. Tevens vind ik dat jullie voor deze oplichters moeten waken.

Marjorie Rensen
Gedupeerde

Ik ben pas tevreden als ik mijn restitutie krijg.
Teven moeten deze aftrek posten zorgvuldig nagekeken worden.
Zonder dit te doen help je en diefstal

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 maand geleden - Hallo Marjorie, Wat vervelend dat dit bedrag ten onrechte van je rekening is geïncasseerd! Ik kan me voorstellen dat je boos bent. Ik zal het uitleggen. Het bedrijf dat je noemt regelt zijn incassobetalingen via STG DERDENGELDEN. Dit is een dienst die voor veel bedrijven incasseert. Als bank kunnen we dit daarom niet vooraf controleren. Immers: wij verwerken de betaling voor STG DERDENGELDEN en dit is een betrouwbare partij. Mijn excuses dat dan toch deze betaling wordt afgeschreven. Het goede nieuws is, dat je een incasso betaling heel gemakkelijk zelf vooraf kunt weigeren en achteraf kunt terugboeken. Dat regel je via Mijn ING (menu 'Betalen' en dan 'Incasso's') of via onze klantenservice. Daarnaast kun je de incasso blokkeren via het tabblad 'Bedrijven' in het menu 'Incasso's'. Kun je hiermee uit de voeten? Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 23 oktober 2016 om 14:06 geantwoord

Beste Marjorie,

Naar aanleiding van de reactie van mijn collega hebben wij geen reactie meer van jou ontvangen. Daarom ga ik er vanuit dat het gelukt is om het bedrag terug te boeken of contact op te nemen met het betreffende bedrijf en de onterechte afschrijving recht te zetten.

Ik zal deze klacht sluiten. Mocht er toch nog aanvullende vragen zijn kun je altijd contact met ons op nemen. Je vindt ons op Facebook/ Twitter, maar ook op de chat. Natuurlijk zijn we ook nog telefonisch te bereiken op telefoonnummer 020 22 888 88, van maandag tot en met vrijdag van 8.00-21.00 uur en op zaterdag van 9.00-17.00 uur.

Groet,

Tjitske