Klacht: GELD OVERGEMAAKT NAAR EEN ABN REKENING

op 13 juni 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

IK HEB EIND MEI 2x een bedrag van 200 en 1x een bedrag van 100 euro overgemaakt naar een ABN rekening die niet meer bestaat “volgens de dame die heb gesproken van ABN”. Ik heb begrepen als er geld overgemaakt is naar rekening die niet meer bestaat dat je automatische je geld terug krijgt, helaas heb ik nog niks gezien.
ABN stuurt me naar mij eigen bank en om een onderzoek te starten.
Onderzoek is al gestart en voorbij, maar toch moet ik mijn eigen bank weer contacteren. Het rekening nummer van de abn is NL86ABNA0551910291…

Wanneer ik mijn geld terug krijg.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

11 maanden geleden - Beste Rainerlang, De informatie die je geeft klopt: wanneer je geld overmaakt naar een niet bestaand rekeningnummer, dan wordt het geld automatisch teruggestort. Wanneer het rekeningnummer wel bestaat, dan zullen wij de klant een verzoek moeten doen om het geld terug te storten. Wij kunnen dit alleen doen als jouw eigen bank contact met ons opneemt. Daarna kunnen wij een onderzoek starten. Jij geeft aan al contact op te hebben genomen met jouw bank. Zij zullen dit verder met jou moeten oppakken. Wij zullen absoluut onze volle medewerking verlenen betreffende een onderzoek, zodra jouw bank ons op de hoogte stelt. Eerder kunnen wij dit niet doen. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, maar op dit moment kunnen wij jou echt niet verder helpen. Wij wachten het verzoek van jouw bank af. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt! Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 22 juni 2016 om 08:49 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij de klacht op 14 juni via dit forum in behandeling genomen. We hebben meneer,mevrouw uitgelegd welke stappen in deze situatie genomen kunnen worden. Als de eigen bank een onderzoek start, krijgen wij hier bericht van. Volgens de richtlijnen en samenwerkingsafspraken wordt het verder opgepakt.

Omdat wij via dit forum geen reactie meer hebben gekregen, sluiten wij de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Rainerlang