Klacht: GELD OVERGEMAAKT NAAR EEN ABN REKENING

op 26 juli 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

IK HEB MET MIJN DOMME KOP GELD OVERGEMAAKT NAAR ABN REKENING, dat volgens de abn niet meer bestaat. ING ingeschakeld zij zeggen dat het rekening nummer wel bestaat. Er bestaat een bedrijf dat eques heet en volgen dat bedrijf bestaat het rekening nummer nog wel. Ben al maanden hiermee bezig ing zegt ik moet bij abn zijn ABN zegt rekening nummer bestaat niet, als het niet zou bestaan dan zou al kijn geld terug moeten hebben niet waar?

NL86 ABNA 0551 9102 91

Als ik me geld eindelijk terug heb...

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Rainer37, Hartelijk dank voor je bericht. Wanneer je geld overmaakt naar een niet bestaand rekeningnummer, dan moet het geld automatisch worden teruggeboekt op de rekening waar het geld vandaan komt. Als dit niet het geval is, dan is het geld naar een bestaand rekeningnummer overgemaakt. Het kan zijn dat het bijv. om een oude rekening gaat die opnieuw is uitgegeven, de rekening een tussenrekening is, of bijv. een rekening van een dochtermaatschappij van ABN AMRO. Echter in alle gevallen kunnen we als ontvangende bank niets onderzoeken. Ik raad je aan om in dit geval met de ING contact op te nemen zodat zij een onderzoek of navraag kunnen doen naar de specifieke betaling. Mocht het nodig zijn, kan ING daar met ABN AMRO contact over opnemen. Ik snap dat je geld wat per ongeluk verkeerd overgemaakt is, terug wil op je rekening. Dit kunnen wij helaas niet in orde maken voor je. Ik verwacht dat ING je verder kan helpen. Vriendelijke groeten, Dhr. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Rainer37

1 jaar geleden - Dit lijkt op een standaard antwoord. Bent u bekend met equens betalingsverkeer, want daar lees ik niks over? Volgens de ing die al tig keren een onderzoek hebben gestart is het geen tussen rekening, jullie zeggen dat het niet bestaat. Equens geeft aan dat het rekening nummer wel bestaat. Waarom lossen jullie dit niet op ING. Er loopt al een onderzoek. ALS het rekening nummer niet bestaat zou ik toch netjes geld terug moeten krijgen, niet gebeurd.. het zweeft ergens bij de Abn... aub geen standaard antwoorden meer zoek even uit wat er dat werkelijk aan de hand is ... alvast bedankt

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Dag Rainer37, Je geeft aan geen standaard antwoorden te willen. Wanneer er één antwoord/oplossing is, heb je standaard een zelfde soort antwoord. Het klopt dus dat dit antwoord vaker op dergelijke situaties gegevens wordt. Dit heeft niet te maken met het niet willen helpen, maar in dit geval kunnen we niks voor je betekenen. Wanneer er geld wordt overgeboekt en er gaat iets mis, kan dit alleen onderzocht worden door de verzendende bank. Uiteraard zijn we bekend met Equens. Je geeft aan dat je daar niks over leest in ons antwoord. Ik weet ook niet precies wat je daarover wilt weten. Ook geef je aan dat er al een onderzoek loopt. In dat geval wil ik je adviseren om dat onderzoek af te wachten. Het is jouw geld en ik hoop ook echt dat je weer snel over je geld beschikt, Reinier. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. J. van Vloten

Reactie van de melder van de klacht Rainer37

1 jaar geleden - Geachte heer van Vloten, Bedankt voor uw bericht. Inmiddels bericht ontvangen ing. Dit is het adres waar het rekeningnummer naartoe leid : locaties/amsterdam-abnamro-foppingadreef Adres Foppingadreef 22 Postcode 1102BS Stad Amsterdam Mijn vraag aan u is wat kunt u nu wel voor mij kan doen? Gaan jullie je collega's benaderen om te vragen of zij zo vriendelijk willen zijn om mijn geld terug te storten? Ik lees graag van u.

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Rainer37, Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp uit uw bericht dat u inmiddels een reactie hebt ontvangen van de ING over de foutieve overboeking. Hoewel ik u hier graag verder mee wil helpen, moet ik u toch weer verwijzen naar de ING Bank. Zoals aangegeven in het vorige bericht dienen zij namens u contact op te nemen met de ABN AMRO. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. Van der Struijk

Reactie van de melder van de klacht Rainer37

1 jaar geleden - Geachte ABN AMRO, Inmiddels bericht gehad van uw collega. Bericht : caroline.goossens@nl.abnamro.com 1 aug. (1 dag geleden) aan mij excuses, maar je hebt het naar de verkeerd persoon gestuurd binnen ABN AMRO en ik weet ook niet naar wie je het wel zou moeten sturen. Met gezonde groet, Caroline Goossens Bedrijfstherapeut ma, do: 8.30-17.00 di: 9.00-17.30 ING heeft haar werk gedaan, zij hebben u al een verzoek gestuurd om het geld terug te boeken. ABN heeft daar niet gereageerd. Wat kunnen jullie voor mij doen?

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Rainer37, Bedankt voor je reactie. Vanochtend heb ik je geprobeerd te bellen, helaas kreeg ik geen gehoor. Graag wil ik je even bellen om e.e.a. door te nemen omtrent de betaling en je mogelijk verder te helpen. Wil je me laten weten wanneer je bereikbaar bent? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Dhr. E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Rainer37

1 jaar geleden - Bedankt voor uw antwoord. U kunt mij van nu elk moment bellen. 0683792827

Bericht van ABN Amro

1 jaar geleden - Beste Rainer37, Gisteren heeft mijn collega, uw partner gesproken over deze transactie en aangeven hoe dit verder opgepakt kan worden. Ik hoor graag als het weer op de rekening staat. Met vriendelijke groet, Dhr. E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Rainer37

1 jaar geleden - Geachte van der Struijk, Bij deze wil u en uw collega bedanken voor jullie inzet. Probleem is opgelost, ik heb mijn geld terug. Nogmaals bedankt.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 16 augustus 2016 om 15:19 geantwoord

Beste Rainer37,

Ik ben blij dat het geld weer terug op jullie rekening is! Fijn om te lezen.
Graag gedaan, ik zal het mijn collega ook laten weten.

Bedankt voor uw bericht!

Mochten wij in de toekomst nog eens wat kunnen doen, helpen we jullie graag.

Dhr. E. van der Struijk
ABN AMRO Webcare