Klacht: Geld incasseren maar juiste product niet leveren en reactie is erg moeilijk…

op 07 januari 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Op 27 juni 2016 sloten wij een koopcontract met jullie betreffende de levering van Ordernummer 247499 (bijlage 1) waarmee beide partijen diverse rechten en verplichtingen aangaan.
Wij hebben al ruimschoots aan onze verplichting voldaan door op 27 juni 2016 een aanbetaling te doen van 700 euro en op 09 september 2016 het resterende bedrag aan de deur per PIN te voldoen.

Vervolgens horen jullie het gewenste product de 2e week van september 2016 uit te leveren. Hier zijn jullie helaas in gebreke gebleven door niet het de op 27 juni 2016 overeengekomen producten uit te leveren. Onze keuze voor Swiss Sense werd mede bepaald door het TV-liftsysteem, gezien de zwangerschap van mijn vrouw en onze beperkte ruimte.
Bij het aangaan van het koopcontract op 27 juni 2016 werd ons nogmaals verzekerd dat 40 inch zou passen, deze 40 inch TV is dan ook besteld op 1 juli 2016 (bijlage 2)
Op 09 september 2016 werd het ordernummer 247499 uitgeleverd.
Maar de op 1 juli 2016 aangekochte 40 inch tv voor dit bed bleek niet te passen, en onze voorwaarde bij aangaan van het koopcontract was wel dat 40 inch zou passen, kleiner wilden wij zeker niet gaan.

Na ons contact op 12 september 2016 werd een foutieve bestelling toegegeven en hebben wij op 20 september 2016 bericht gekregen dat de TV-lift opnieuw besteld zou zijn (hier is ons gegarandeerd dat alleen de klep iets groter zou zijn zodat een 40 inch TV past, maar de rest van de materialen overeen zou komen met de in juni gemaakte order) hierbij wordt een levertijd van 9 – 11 weken aangegeven… dit hebben wij zonder slag of stoot van jullie aangenomen (aangezien fouten overal kunnen voorkomen en het gaat om de juiste oplossing). Toch hebben wij in oktober nog even gebeld of er al meer over de levering bekend was, deze zou midden november 2016 geschieden.

Vervolgens heeft mijn vrouw in volste vertrouwen ook nog op 4 oktober 2016, 2 nachtkastjes bij jullie besteld a 358 euro die gelukkig 1 week later al werden geleverd (snelle service kan dus wel…) – (bijlage 5)

Op 23 Oktober 2016 wordt er nogmaals een klacht gedaan dat jullie de klant de dupe laten worden van de door jullie gemaakte fouten en of jullie de order niet kunnen voorspoedigen. (bijlage 6)

Op 22 november 2016 hebben wij nogmaals contact met u opgenomen wanneer uitlevering gaat gebeuren… waarop wij te horen kregen dat er weer iets is foutgegaan en de levering midden januari 2017 zal plaatsvinden…
Pardon… midden januari 2017? En jullie vinden dat niet belangrijk om ons eerder daarvan op de hoogte te brengen?

* Hier bent u dus gebreke gebleven om ons hiervan tijdig van op de hoogte te brengen.
En treden jullie hier ook opnieuw in gebreke het koopcontract van juni 2016 na te komen en is het dus niet meer dan logisch dat de klant een klacht indient en een passende compensatie eist. *

Tevens laten wij duidelijk weten dat wij niet akkoord gaan met de late levering zonder passende compensatie.

Op 24 November 2016 ontvangt mijn vrouw dan een email waarin wordt aangegeven dat u niks voor ons kunt betekenen en dat wij een textielbon a 75 euro toegestuurd krijgen…

Pardon?!? Denkt u nou echt dat wij nog iets bij jullie kopen (en moeten bijbetalen) of een positief woordje elders voor jullie doen, als het zo moeilijk is terug te koppelen dat jullie OPNIEUW het koopcontract niet kunnen nakomen. en niet uit jullie zelf met een compensatie komen, maar dat wij er expliciet om moeten vragen en dan een compensatie opgedrongen krijgen waar wij helemaal niet mee akkoord gaan.
Wij hebben op 25 november 2016 nogmaals ons beklag geuit dat wij niet akkoord gaan (bijlage 7)

Wij hebben dit ook schriftelijk aangegeven en is op 1 december 2016 door jullie bevestigd (bijlage 8), vervolgens vind er geen terugkoppeling meer plaats… en hebben wij besloten het filiaal aan de Woonboulevard in Heerlen te bezoeken aangezien wij deze verantwoordelijk stellen voor het maken van de fout aangezien wij daar het koopcontract hebben afgesloten.
Hierbij heeft Christine ons op woensdag 7 december 2016 gezegd contact op te nemen met jullie en dat mocht er binnen 24 uur geen terugkoppeling plaatsvinden dat ik dan weer even contact met haar moest opnemen.
Dus op donderdag 8 december 2016 hebben wij contact opgenomen met Christine om aan te geven dat wij geen terugkoppeling hebben gekregen, maar zij beweerde dat zij ook nog niets van jullie had vernomen en afhankelijk te zijn van de ‘klantenservice’.
Christine vraagde mij haar nog tot vrijdag 9 december 2016 te geven.

maandag 12 december 2016 en wij hebben tot op heden nog niets van jullie vernomen (sinds 1 december 2016)… dus is er een aangetekende brief verstuurd (waarvan jullie op de hoogte zijn)

Vrijdag 23 december 2016
De verkopende partij reageert bot (daar ik hen erop wijs dat hun ook niet reageren sinds 7 december 2016) en zegt hun handen ervanaf te trekken, het probleem ligt bij de klantenservice, die moeten het oplossen.
De klantenservice op hun beurt zegt van niks af te weten en niks ontvangen te hebben (allemaal tijdrekkerij, want er is duidelijk te zien dat de aangetekende brief reed 10 dagen geleden is aangenomen en voor getekend is door de klantenservice)…

Wij wachten dus nog steeds op een fatsoenlijke oplossing en reactie…

Eerdere levering lukt al niet meer aangezien jullie gewoon niet reageren, dus een passende financiele compensatie is op zn plaats gezien
- afschrijving op de stilstaande tv sinds 1 juli 2016
- aangetekende brief die blijkbaar nodig is en verstuurd is op 12 December 2016 wegens het uitblijven van een reactie van 1 december 2016
- telefoonkosten
- contacturen
- benzinekosten filiaalbezoek Heerlen
- en niet te vergeten de dagelijkse irritatie bij het bezoek van de slaapkamer dat het nog steeds niet is opgelost

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 24 juli 2017 om 16:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Jaromirke