Klacht: Gehuurd onder valse voorwendselen

op 09 mei 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

In april hebben wij via Booking.com een appartement gehuurd in Los Angeles. Een ruim en luxe appartement, kosten 4800 dollar. Daar aangekomen was het verre van luxe, binnen echt vuil, rondom het gebouw was het een grote bouwput (men begon om 06:30 uur met heien). Dus hebben wij na de eerste nacht als nog de booking geannuleerd. De verhuurder bood ons aan om tegen 1000 dollar meer wel een echt luxe appartement te betrekken, in een ander gebouw. Daar zijn wij niet op in gegaan en wij hebben de reservering geannuleerd, de verhuurder heeft daarop de helft van de totale reserveringskosten ingehouden. Schade 2400 dollar voor een (1) nacht!

Na lang niets van zich hebben te laten horen, geeft Booking aan dat het onze eigen schuld is. Wij hebben de booking geannuleerd en een deal gemaakt met de verhuurder, dus kan er geen sprake zijn van compensatie.

Dat wij het appartement niet gehuurd hadden als de verhuurder eerlijk aangegeven had dat het een grote bouwput was (ook in het appartementen complex omdat men daar het zwembad aan het verbouwen was) en dat wij dus onder valse voorwendselen het appartement gehuurd hebben, daar heeft Booking geen boodschap aan.

Booking geeft dus feitelijk aan dat iedereen iets kan plaatsen op hun site, en of het waar is of niet, gehuurd is gehuurd en de klant kan voor de kosten opdraaien. Weinig klant gericht, geen empathie.

Booking.com is goed in betalingen innen, je email sturen over geweldige locaties (die dus niet allemaal zo geweldig zijn, maar dat maakt ze niet uit zolang ze hun geld maar krijgen) en je vervelen met aanbiedingen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door erwinbarnar