Klacht: Gegarandeerde bagage in cabine…

op 06 juni 2017 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Op 17-6 dachten wij met het gezin ontspannen een lekker weekje Spanje te gaan. Speciale koffers gekocht die aan de afmetingen voldoen en extra bagage ingeboekt (tegen behoorlijk tarief). Twee koffertjes voldeden aan de “gegarandeerde cabine bagage” a 45x40x25, een met een dure inhoud qua apparatuur en een koffertje van onze dochter van 3 met daarin luiers en andere spulletjes om haar onderweg bezig te houden. Om 0540 arriveren wij in de hal van het inchecken, staat daar een dame met alleen maar rode labels en deed om alle koffers een rood label.. Op mijn vraag waarom dat was en dat twee koffers aan de voorwaarden voldeden kon ze ons maar een antwoord geven, dat het vliegtuig volgeboekt was en alle bagage dan het ruim in moest.. Met mijn argument dat ik baby/ kinder spullen hij had en een koffer met dure inhoud, had zij geen boodschap aan… Stonden we dan om 0600 onze zakken vol te stouwen met luiers, apparatuur en spulletjes voor onze dochter. Eenmaal ingestapt.. tot onze grote verbazing alleen al in de midden sectie 12!!! plaatsen vrij, en de koffers die het grotere formaat hadden werden in de bakken bovenin gedaan (waar dus nog veel meer bagage had kunnen liggen) Nu gaat het mij er niet om dat ik niet alle drie de koffertjes mee mocht nemen, dat het vol kan zitten heb ik ook nog begrip voor, maar zet niet op de site dat de afmeting 45-40-25 gegarandeerd is en dus voor betaald is en vervolgens mensen op deze manier in de stress zetten.
Zet dan op de site dat het niet gegarandeerd is en dat iedereen er rekening mee moet houden. Tevens is het niet netjes gezinnen met jonge kinderen die benodigdheden uit de koffer nodig hebben zo te behandelen. Een koffer had op zijn minst moeten kunnen, ook al zat het vol.

De klanten netjes voorlicht over de regels wat betreft het meenemen van bagage en dat "gegarandeerd" dus niet gegarandeerd is bij Transavia.
Een tegemoetkoming of gratis stuk bagage mee op de volgende reis zou netjes zijn.

Tevens het beleid overnemen wat ze in Gerona voeren, netjes aangegeven dat wij een kleintje bij hadden, werden voorin de rij gezet en de koffer mocht gelijk mee in het vliegtuig. Vliegtuig zat terug wel vrijwel vol.. nu paste het wel...

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michaelcabrio