Klacht: geen/onstabiele internetaansluiting Tele 2

op 13 januari 2014 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Per 4januari jl. zijn wij overgestapt naar Tele2. Een regelrechte ramp. Na de eerste dag weliswaar enige tijd een soort van beperkte internet verbinding te hebben gehad, stopte dit geheel dezelfde avond op onverklaarbare wijze. Ma 6 januari 6 langdurige “dure” gesprekken gevoerd,., waarbij een aantal keren een reset op afstand werd gedaan…… En jawel, weer even een slappe verbinding. Op mijn opmerking dat de wifi-verbinding zeer zeer slecht is (alleen wanneer je je binnen enkele mtrs van het modem bevindt is er normale ontvangst, wordt gesteld dat dit niet iets is van Tele2. Het signaal komt binnen en klaar. En ja hoor, na het volledig uitvallen/weer een belletje, weer een reset.

In de werkkamer op de benedenverdieping is overigens helemaal geen ontvangst mogelijk (ong. 5 mtrs van modem) en ook op de bovenverdieping is de ontvangst zeer slecht. De smartphone bijv. blijkt in de slaapkamer op geen enkele wijze verbinding te krijgen. Overal, in elke publieke ruimte blijken wij een signaal op te kunnen pikken en thuis niet????!!!
Met een versterker/andere kanelen e.d. eea proberen te regelen, de werkkamer…… de naam doet iets anders vermoeden l……blijkt sinds begin dit jaar een volledig digitaal stiltegebied te zijn. Geen ontvangst mogelijk. Wij moeten nu met de laptop in de trappenkast staan willen we nog een mail kunnen verzenden, dit is absurd. Ook onze smartphones blijken alleen een wifi-verbinding te kunnen hebben indien wij IN de trappenkast staan. Willen wij Viber, Whats;app of Skype gebruiken, dan staan wij vanaf 2014 gezellig in de trappenkast. Downloaden blijkt overigens ook op nabije afstand van het modem te veel gevraagd. Wij krijgen de melding…….. internetverbinding verbroken……..!
Ook bleek mijn overige randapparatuur (Nas-server en Smart-TV) niet op eenvoudige wijze aangesloten te kunnen worden. Na lezing op diverse fora blijkt dat het modem helemaal niet standaard voorziet in dergelijke aansluitingen en dat het modem een verouderd wifi-protocol (G) heeft. Na weer lang en breed overleg met de technische dienst van Tele2 werd gesteld dat ook hier Tele2 geen rol in speelt. Het Wifi-signaal komt binnen. Hoe en wat blijkt niet het probleem van Tele2 te zijn.

Ik stel dat ik hiervoor ook een internetverbinding had met dezelfde (rand-)apparatuur. De wifi-verbinding was toen ook niet in alle kamers precies hetzelfde, maar wij konden toch altijd overal gebruik maken van een laptop, smartphone o.i.d.

Gewenste Oplossing:

Oplossing: Ipv om de hete brij te draaien. Geef toe dat hier iets niet goed is /stuur eventueel een vervangend passend modem om nog wat te experimenteren of (liefst!!!) laat mij het abonnement gewoon direct kosteloos beëindigen, zodat ik elders een abonnement kan afsluiten... Helemaal klaar met Tele 2. Dit leidt werkelijk tot niets…………!!!!!!!!!!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Fong