Klacht: Geen voucher ivm annuleren

op 20 mei 2020 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

15 maart 2020 zou ik met vrienden naar Oostenrijk gaan om te skiën. Vanwege rugproblemen ging ik alleen met het vliegtuig. Op donderdag kregen we een telefoontje dat we niet in het appartement konden omdat vanwege Corona er geen toeristen meer mochten komen vanaf zondag 15 maart.

Ik heb Transavia geprobeerd te bellen wat te doen. Transavia was vanwege drukte niet te bereiken. Ik kreeg een mail binnen dat als je niet wilt gaan vanwege Corona (op 15 maart vlogen ze nog wel naar Innsbruck), je kon kiezen 1. een voucher naar zelfde bestemming voor een vlucht voor 31 oktober of 2. annuleren.

Omdat ik alleen naar Oostenrijk ga voor ski vakantie heb ik gekozen voor annuleren.

Omdat ik Transavia niet te telefonisch kon bereiken heb ik gelijk een mail gestuurd met de uitleg waarom ik geannuleerd had en gevraagd om terugbetaling ticket of een voucher naar een bestemming naar keuze minimaal tot een jaar na datum in te leveren.

Ik kreeg direct een mail terug dat er vanwege drukte geen mail wordt beantwoord.

Begin mei heb ik opnieuw contact opgenomen. Deze week kreeg ik een mail terug dat wanneer je annuleert je nergens recht op hebt. De terugvlucht, vloog überhaupt niet meer dus al ik wel was gegaan (en op straat was gaan slapen) had ik ook niet meer terug kunnen vliegen.

Inmiddels heb ik Transavia gebeld en aangegeven dat zij komen met de optie en dat ik er dan vanuit ga dat dit een reële optie is een geen schijnoptie.

Ik kreeg te horen dat ik niks had moeten doen, gewoon niet verschijnen (erg asociaal vind ik dat) en dat ik dan wel recht op een voucher had gehad. Beetje raar dan kom ik gewoon niet zonder annuleren…..

als ik een voucher krijg van hetzelfde bedrag als mijn ticket of mijn geld retour

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door VanHoof123