Klacht: geen voorrang verlenen

op 22 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Chauffeur van lijn 90 die blijkbaar voor het gemak even vergeet dat ook fietsers van rechts vooral verleent dient te worden. Als resultaat van het ineens af moeten remmen en weg trachten te rijden is mijn pedaal gebroken en de fiets niet bepaald meer in staat gebruikt te worden.

Het gaat mij niet om geld, maar het principe. Een kruising waar niets staat aan gegeven is en gelijkwaardige kruising, dus ook het kruispunt bij veerdienst schoonhoven. Dit is al zolang als dat ik het weet het geval. Gaarne zie ik gewoon dat ook buschauffeurs hier de regels naleven. Als ik zelf niet oplettend genoeg had geweest had ik er waarschijnlijk slechter vanaf geweest.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste Nick, Niet leuk om te lezen dat je geen voorrang hebt gekregen en dat daardoor je trapper van je fiets is afgebroken. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Ik wil hier graag een melding van maken. Zou je nog aan kunnen geven wanneer dit is voorgevallen en hoe laat? Dan kan ik ervoor zorgen dat het met de juiste chauffeur wordt besproken. Voor een eventuele vergoeding van je trapper wil ik je adviseren om een vergoeding aan te vragen via onze website https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/contact.htm?regioid=102230. Langs deze weg kan ik daar helaas niet over beslissen. Excuses voor het ervaren ongemak Nick. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht cheetahrko

7 maanden geleden - Woensdag 22 juni, rond 17:15. En zoals ik al aangaf is die trapper niet het probleem. Het probleem ligt in de onwetendheid en de brutaliteit van desbetreffende chauffeur nadat ik hem hierop gewoon normaal aanspraak.

Arriva

Heeft op 23 juni 2016 om 10:42 geantwoord

Beste Nick,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb er intern melding van gemaakt bij de teammanager in de regio zodat deze situatie besproken kan worden. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak. Ik hoop dat je in de toekomst verbetering zult ervaren en ook fietsers van rechts voorrang krijgen.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door cheetahrko