Klacht: Geen voorrang

op 05 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een ernstige klacht over de chauffeur die op de brabantliner vanuit Breda of Oosterhout naar Utrecht die vandaag (donderdag 05 oktober) om 15.28 uur de weg overstak bij de halte aan de Doornseweg in Nieuwendijk.
Ik kwam aanrijden op die Doornseweg en zag links de bus staan die voorrang gaf aan het verkeer. Waarschijnlijk vond de chauffeur dat hij te lang moest wachten, want toen ik vlakbij was stak hij zonder meer over. Ik moest vol in de remmen, met als gevolg dat boodschappen van de achterbank door de auto vlogen.
Deze actie is zwaar onverantwoord, want behalve mij en mijn echtgenote in de auto, bracht deze chauffeur ook zijn passagiers in ernstig gevaar. Op mijn toeteren reageerde hij met zwaaibewegingen.

Gewenste Oplossing:

Als dit serieus wordt opgepakt en de chauffeur op zijn domme en gevaarlijke rijgedrag wordt aangesproken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 05 oktober 2017 om 19:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste A.H. Wezemer,

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad met 1 van onze chauffeurs. Ik kan met goed voorstellen dat je hier verre van blij mee bent.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Je reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door A.H. Wezemer