Klacht: Geen vervangend vervoer

op 11 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste mevrouw Schat,

uw referentie: KLS / G.B. / 8069

In navolging van uw mail bericht ik u als volgt:

Volgens de concessie voor het hoofdrailnet Art. 41, lid 2 vervangend vervoer bij ontregelingen staat duidelijk vermeld, dat er binnen 60 minuten nadat er een verstoring is opgetreden er vervangend vervoer wordt verzorgd door NS.

Het verbaasd mij, dat er door u wederom blijft volhouden, dat er vervangend vervoer is aangeboden in de vorm van 2 bussen. Zoals ik reeds eerder heb gemeld was dit beslist niet het geval. Op het tijdstip dat ik naar een taxistandplaats liep en daar om 04:01 uur met een taxi naar huis kon, waren er geen bussen aanwezig. Op het station is evenmin omgeroepen, dat er bussen waren en ook waren er geen medewerkers aanwezig, die mij konden inlichten over de huidige situatie.

U blijft op uw standpunt staan, dat er aan de verplichtingen uwerzijds is voldaan, terwijl ik u meerdere malen heb gewezen op het ontbreken van vervangend vervoer zoals gesteld in bovengenoemde overheidsopdracht art. 41, lid 2.
Ik vind het uitermate teleurstellend, dat u ondanks mijn pogingen om compensatie te ontvangen blijft volhouden in uw argumenten.

Bij deze verzoek ik u dringend uw standpunt te herzien en verwacht van u een fatsoenlijk bod.

Graag wacht ik uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Kyra Jongedijk

Gewenste Oplossing:

Compensatie voor de gemaakte taxikosten

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 juni 2016 om 12:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Kyra,

Ik begrijp dat je het niet eens bent met de reactie die je hebt gehad op je vraag om vergoeding voor je taxikosten.

Ik wil je het advies geven om via klantenservice@arriva.nl aan te geven dat je het niet eens bent met de reactie die je hebt ontvangen. Wij kunnen en mogen langs deze weg geen uitspraken doen over restitutieverzoeken.

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Ingie1958