Klacht: geen vertrouwen

op 20 september 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

De eerste week van Maart 2017 heb ik een zonnebril besteld en betaald bij Specsavers Zutphen, een tweede gewone bril kreeg ik gratis. Een afspraak om een week later mijn brillen op te halen werd gemaakt.
Na 5 dagen werd ik gebeld dat ik de gewone bril kon komen halen maar de zonnebril liet nog een week op zich wachten.
Bij het afhalen van de gewone bril had ik niet meteen het gevoel dat ik de juiste sterkte in de glazen had, ik had het gevoel in een vissekom te zitten, alles stond bol. Voor de duidelijkheid, ik had al een bril, de sterkte is overgenomen door mijn huidige glazen uit te lezen. Volgens de verkoopster was dit rare gevoel heel normaal en dat kon ook wel 2 weken duren voordat mijn ogen gewend zouden zijn. Ik heb haar gezegd dat ik dat erg raar vond bij glazen die niet van sterkte veranderd waren maar zij hield vol dat het wel 2 weken kon duren en dat ik het maar moest proberen.
Om kort te gaan, ik werd gek van deze bril, de trap op en af was levensgevaarlijk, de treden waren niet goed in te schatten doordat het beeld zo vertekend was. Inmiddels had ik na een week weer een telefoontje te pakken dat mijn zonnebril nog een week later kwam.
Na 2 weken ben ik mijn zonnebril op gaan halen maar heb ik mijn gewone bril ook meegenomen want er was iets echt niet goed met de bril, helaas bleek mijn zonnebril hetzelfde probleem te hebben.
Ik moest dan maar een nieuwe afspraak maken want deze medewerkster kon mij hier niet mee helpen. De afspraak werd gemaakt, of ik de brillen wel weer mee naar huis wilde nemen en dan bij de nieuwe afspraak weer wilde meenemen, het was geen doen als de winkel alle brillen in beheer moest houden.
Bij de nieuwe afspraak mijn probleem uitgelegd en werden nogmaals mijn eigen brilleglazen doorgemeten en de nieuwe glazen, deze ook ten opzichte van mijn gezicht. Als probleem werd geconstateerd dat het middelpunt van de nieuwe glazen niet goed zat, het zat minstens 1 cm te hoog, nieuwe glazen werden besteld. Na een week de gewone bril weer opgehaald maar het probleem bleek nog steeds, de pui van de winkel staat helemaal bol en als ik mijn hoofd beweeg draait alles. Wederom zou dit een kwestie van gewenning zijn, ik moest maar een weeek aanzien. Vooral veel opzetten de bril. De winkel wacht met bestellen van de zonnebrilglazen op mijn fiat.
2 weken later naar de winkel gegaan om mijn beklag te doen, deze glazen zijn niet goed, ik moet maar weer een afspraak maken, deze medewerker kan mij niet helpen. En dus weer een week later mag ik naar de winkel om mijn beklag te doen. Weer worden mijn eigen glazen opgemeten, weer wordt de nieuwe bril nagemeten met als conclusie dat er niets mis is met de bril, misschien is het verstandig als ik in mijn eigen bril nieuwe glazen laat plaatsen door specsavers.
De enige glazen waar ik wel goed door kan kijken moet ik laten vervangen door voor mijn gevoel fisheye glazen, ik sta perplex over zo weinig begrip voor de situatie. De opticien zegt ook nog dat specsavers een perfecte bril afgeleverd heeft, er is niets mis met de bril, en dat het probleem echt bij mij zit.
Op dat moment geef ik aan helemaal geen vertrouwen meer te hebben in een goede afloop en dat ik af wil zien van de koop op basis van het feit dat ik nu meerdere afspraken heb gehad, inmiddels het idee heb dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en nog steeds geen goede bril en zonnebril heb, sterker nog, de glazen van de zonnebril zijn ook door specsavers als niet goed gekwalificeerd maar voorlopig zitten ze nog wel in de zonnebril.
Hierop neemt de opticien de brillen ( gewone bril én zonnebril, met allebei dus verschillende glazen) terug, noteert mijn bankgegevens en meldt dat hij niet de beslissingsbevoegdheid heeft om te betalen maar dat hij het zou doorgeven.
Ik ga er dus vanuit dat ik teruggave van mijn geld krijg, de opticien heeft de intentie uitgesproken dat hij het ging regelen.
2 dagen later word ik gebeld door de opticien, teruggave gaat niet door, ik moest maar weer langs komen want dan kon ik in het team besproken worden?
Ik zeg dat ik dat niet meer ga doen, mijn brillen zijn terug genomen terwijl ik ze al die andere keren moest menemen werden ze nu terug genomen en zeg dat ik mijn geld terug wil zoals besproken. Het gesprek loopt niet netjes af.
Vervolgens word ik 2 maanden lang elke 2 weken opgebeld door de winkel, elke keer door een andere medewerker, met de mededeling dat mijn brillen klaar liggen en dat ik ze kan komen ophalen. Blijkbaar waren mijn brillen gewoon weer in de afhalen-bak beland. Tegen alle medewerkers doe ik mijn verhaal en de één nog vriendelijker dan de ander belooft dat ze dezelfde dag nog gaan terugbellen omdat het probleem toch moet worden opgelost, tot op heden heeft nog niemand mij terug gebeld. Na 2 maanden hielden ook deze telefoontjes op en blijft het oorverdovend stil.

Ik wil, zoals de indruk is gegeven, mijn geld terug.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Specsavers

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Specsavers nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 15 maart 2018 om 10:06 geantwoord