Klacht: geen uitbetaling oude waarborgsom

op 05 juli 2019 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

bij het aangaan van het contract 26-01-2016 waren wij genoodzaakt een waarborgsom van 400 betalen, bij aangaan van het contract werd gemeld dat dit bedrag na een jaar zou worden teruggebeld. Na diverse telefoontjes werd dit bij einde contract, bij eindafrekening. Wij zijn overgestapt en de eindafrekening kwam gisteren. Nu moeten wij 49 bijbetalen, logisch want ik heb de laatste nota bewust niet betaald. Maar over de waarborgsom wordt in het geheel niet gerept, je kunt het proberen toch. Heb bet gebeld en inderdaad staats niets over in de afrekening maar als we het laatste bedrag betalen wordt de 400 euro, na let el 10 weken uitbetaald. Ik moest er gewoon van lachen, 10 weken, als je een week te laat bent krijg je een boete van 40 euro. Maar Oxxio heeft 10 weken, 2,5 maand nodig om een bedrag terug te betalen, te absurd voor woorden.

ik wil dit bedrag gewoon binnen een normale termijn, 1 of 2 weken op mijn rekening ontvangen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 05 juli 2019 om 10:58 geantwoord

Beste mevrouw Hoekstra,

Wat jammer dat u een klacht hier heeft ingediend, maar we begrijpen uw bezwaar goed. Omdat u na de afschrijving nog 60 dagen de mogelijkheid heeft om deze terug te halen, gaan wij de waarborg pas na deze periode uitbetaling. Dit proces kan vervolgens 14 dagen duren. Sneller is echt niet mogelijk hierdoor. Als u nog vragen heeft horen wij dat graag.

Wilco, Oxxio Webcare

Heeft op 05 juli 2019 om 11:02 geantwoord

Ik heb het bedrag overgeboekt via iDeal ook de laatste betalingen zijn niet afgeschreven dus storneren is niet mogelijk. Een kul antwoord dus van iemand die totaal geen kennis heeft over betalingen of zich niet eens verdiept in de kwestie

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Beste mevrouw Hoekstra,U heeft helemaal gelijk. Ik had even niet gezien dat er handmatig wordt betaald. Kan natuurlijk gebeuren, aangezien we allemaal mensen zijn. Ik ga een verzoek indienen om de waarborg zo snel mogelijk uit te betalen. Zodra we weten binnen welke termijn hoort u per e-mail van ons. Houd er rekening mee dat ik niets kan beloven. Bedankt voor uw geduld en excuses voor mijn fout.Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door eskoe