Klacht: Geen stortingen verwerken op dag van de arbeid?

op 01 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Er leven tig mensen via een bewindvoerder en krijgen vandaag normaal hun weekgeld, maar ING heeft nu ineens bepaald, dat er niks wordt overgemaakt op deze dag, dit vindt ik niet kunnen, dus dien ik een klacht in

Gewoon die computers hun werk laten doen, klaar

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 01 mei 2017 om 15:35 geantwoord

Hallo R.v.Steijn,

Er worden vandaag inderdaad geen transacties verwerkt tussen verschillende banken. Dit is niet iets wat de ING heeft bedacht, maar is een Internationale afspraak tussen alle banken binnen de Europese Unie. Meer informatie over het betalingsverkeer tijdens feestdagen kun je hier vinden: https://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/buitenland-betaling/internationale-feestdagen.html

Mocht je nog willen weten waarom het soms zo lang duurt dat een transactie verwerkt wordt dan kun je deze link even doorlezen. Hier staat uitgelegd hoe het allemaal in zijn werk gaat: https://community.ing.nl/t5/Blog/Waarom-duurt-geld-overmaken-soms-zo-lang/ba-p/85.

Daphne ING Webcare

Heeft op 01 mei 2017 om 15:40 geantwoord

Je kan t allemaal goed praten, maar alle banken werken normaal, zijn ook gewoon geopend, men neemt geld aan, kan pinnen, kan internet bankieren etc, maar de bank, welke ook, maakt niks over ivm \"dag van de arbeid\"? Mijn mening is dat jullie dit gewoon hadden kunnen doen, ondanks alle zogenaamde gemaakte afspraken onder elkaar (elke dag geld op de rekening, is geld in t laatje voor de banken, maar dat is mijn mening) en wij, particulieren zijn de dupe en zeker ik, die via een bewindvoering mijn leefgeld krijgt en hierdoor benadeeld ben, want ook mijn bewindvoerder wist hier niet van, anders had hij t eerder gestort.

Bericht van ING

3 maanden geleden - Hallo R.v.Steijn, Hier in Nederland zijn we inderdaad allemaal aan het werk, zijn de banken open etc. In de overige landen binnen de EU is alles echter gesloten en ook Equens is gesloten. Equens is het externe bedrijf wat het betalingsverkeer regelt. Ik snap je frustratie, maar het is voor ons niet mogelijk om een internationale feestdag aan te passen en het betalingsverkeer weer op gang te laten komen zodat je jouw weekgeld kunt krijgen. De dagen dat het betalingsverkeer niet werkt staat op onze site vermeld en je bewindvoerder had hier rekening mee kunnen houden. Met vriendelijk groet, Daphne ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht R.v.Steijn

3 maanden geleden - Dank je Daphne, Dat is een duidelijk antwoord waar ik wat mee kan. Sorry dat ik een beetje geraakt ben erdoor en daardoor wat cru overkom, maar je vat mij ook gelukkig. Mij ging t erom, mijn weekgeld komt vanaf mijn eigen ING rekening, die de bewindvoerder beheert en ik via die rekening t op mijn leefgeld rekening, ook ING gestort krijg. ING naar ING staat er altijd gelijk op.

Bericht van ING

3 maanden geleden - Geen probleem, ik begrijp je helemaal! Wanneer het bedrag overgemaakt is vanuit een ING betaalrekening dan hoort dit er wel direct op te staan, ook nu had het er al op moeten staan. Ik wil je toch adviseren om contact op te nemen met de bewindvoerder. Het kan zijn dat de bewindvoerder het bedrag niet over heeft gemaakt of dat er iets anders aan de hand is. De bewindvoerder kan dit dan uitlaten zoeken! Met vriendelijke groet, Daphne ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door R.v.Steijn