Klacht: Geen realistische levertijd

op 14 juli 2016 over zooplus.nl in de categorie Internetshops - Algemeen

Vandaag belde ik met de hotline van Zooplus over de levering van mijn bestelling van 11-7-2016. Toen bleek dat er op dit moment blijkbaar leveringsproblemen zijn (zoals continue herhaald wordt bij de hotline). Hiervan is GEEN ENKELE INDICATIE OP DE SITE.
Er staat geen duidelijke melding / waarschuwing bij de homepage, en bij het artikel dat ik had besteld staat (nu nog steeds) levertijd 1-2 werkdagen. Nadat ik uiteindelijk een medewerker aan de lijn kreeg, werd vermeld dat dit product uit een magazijn in Polen geleverd moest gaan worden & daarom vertraagd is. Werd meerdere malen als oorzaak gegeven, maar daar heb ik natuurlijk als klant niks aan.
Ik vindt de situatie onacceptabel als klant, aangezien ik specifiek heb gelet op levertijd in verband met de levering van het droogvoer van mijn hond. Ik moet deze uiterlijk vrijdag hebben, dus ik had t.o.v. de vermelde levertijd al voldoende ruimte ingeschat (dacht ik).
In deze tijd van IT lijkt het me niet meer dan normaal dat er een realistische levertijd getoond kan worden voor producten, zeker bij een internet firma die in de logistieke sector opereert.
Op dit moment voel ik me genoodzaakt om bij een concurrent nogmaals het voer te bestellen zodat ik zeker weet dat ik het morgen in huis heb.
Echt een enorme misser van Zooplus & zeer klantonvriendelijk om niet de juiste informatie vooraf te verstrekken.
Ook op dit moment zal een klant niet vooraf op de hoogte zijn van de bij Zooplus reeds bekende vertraging bij leveringen – zodat een klant gewoon zal bestellen en pas achteraf voor een voldongen feit wordt gesteld. Super slechte service voor een online winkel.

Wanneer Zooplus correcte informatie geeft over levertijden.
Duidelijke vermelding / waarschuwing als er problemen zijn (zoals nu bij leveringsproblemen)

Alle klachten die gemeld zijn door kjwijn