Klacht: Geen reactie op onterechte nieuwe tarieven

op 23 juli 2017 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

Bericht naar Energieflex op 11 juli 2017
Enkele weken geleden eindafrekening ontvangen. Komt totaal niet overeen met de feitelijke meterstand. Volgens hun gegevens moet ik bijbetalen en is het nieuwe maandbedrag gebaseerd op de eindafrekening. Ik heb ook nooit bericht ontvangen van Energieflex met het verzoek om de meterstanden door e geven. Daar kan ik uiteraard niet mee akkoord gaan. Bellen is een kansloze missie. Op mail krijg ik geen reactie.
Notabene ben ik wel gebeld door de verkoopafdeling van het bedrijf op 17 juli met de vraag of ik mijn contract wil verlengen. Heb het probleem uitgelegd en zou 19 juli worden teruggebeld. Ik wacht nu nog.

Automatsche incasso welke is gebaseerd op de onjuiste eindafrekening heb ik gestorneerd waarna ik een herinnering ontving om binnen 14 dagen te betalen met 15 euro administratiekosten. Met deze manier van klantenbinding kan ik onmogelijk akkoord gaan.

Als de nieuwe tarieven worden gebaseerd op het daadwerkelijke verbruik. Dat wil overigens niet zeggen dat ik dan sowiesi klant blijf.

Vr gr Frank Rader

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energieflex over deze klacht.

Bericht van Energieflex

4 maanden geleden - Beste Meneer Rader, Vooreerst onze excuses voor de foutieve jaarnota. Omdat wij geen meterstanden ontvangen hadden, is de jaarnota uiteindelijk opgesteld op basis van geschatte metingen zoals deze te vinden zijn in het landelijk meetregister. Zoals ik in ons systeem kan zien is u onderhand een oplossing geboden en is een nieuwe jaarnota opgemaakt met de juiste meterstanden. Indien er nog steeds onduidelijkheden zijn horen wij dat graag. Vriendelijke groeten, Ine van EnergieFlex

Reactie van de melder van de klacht hemfrader

4 maanden geleden - Leuk verhaal maar jullie hebben nooit om de meterstanden gevraagd. Inmiddels al zoveel tijd kwijt met contact(pogingen). Jullie hebben een gecorrigeerde nota gestuurd en jullie blijven maar herinneringsnota's sturen voor de oorspronkelijke outieve nota. Jullie bedrijfsprocessen kloppen voor geen meter of volgen het niet. Ben er helemaal klaar mee.

Bericht van Energieflex

4 maanden geleden - Beste Meneer Rader, De herinneringsnota's die u nu nog ontvangt betreft het openstaande saldo voor het voorschot (termijnbedrag) van de maand juli. De foutieve jaarnota is reeds in ons systeem geannuleerd, dus daarvan zou u geen aanmaningen meer mogen ontvangen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vriendelijke groeten, Ine van EnergieFlex

Alle klachten die gemeld zijn door hemfrader