Klacht: Geen plek

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus vanuit Heerenveen (station) naar Groningen (Zernike/station) zitten om 7.06 en 7.25 stampvol en mensen moeten zelfs wanneer ze proberen 7.06 uur de bus te pakken er ook nog niet in kunnen om 7.25. Bijna 60 mensen (hoofdzakelijk studenten) staan te wachten en de bus heeft veelal maar plaats voor ongeveer 30.

Extra bussen tussen 07.00 en 08.00 uur zodat er meer plek vrijkomt; het grootste gedeelte van de groep wachtende moet naar de Zernike Campus in Groningen en daarom zouden er meer bussen die naar deze locatie moeten gaan rijden om de drukte aan te kunnen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Natasjavdhengel, Wat balen dat de bussen zo vol zitten. Vanuit ons hoofdkantoor zien wij deze mensenmassa ook in de ochtend. We zetten al wel extra bussen in, maar aan je verhaal te zien is dat nog niet voldoende. Ik neem aan dat je het over 335 (07.06) en 315 (07.25) hebt? We proberen in deze drukke periode de bussen en extra bussen zo goed mogelijk in te zetten. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om extra in te zetten op bepaalde ritten. Als je de lijnnummers kun bevestigen, zal ik een melding hierover doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Natasjavdhengel

1 jaar geleden - Geachte Arriva, Het gaat inderdaad om 335 (07.06) en 315 (07.25). Het is de afgelopen week al meerdere keren op dit tijdstip mis. Vannochtend zei de chauffeur van bus 335 (07.06) dat er vijf minuten later een extra bus zou worden ingezet maar de eerste bus die er was was 315 (07.25). Hopelijk kunnen jullie er voor zorgen dat het niet meer duwen en trekken wordt s'ochtends bij deze buslijnen. Met vriendelijke groet, Natasja

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 15:26 geantwoord

Beste Natasjavdhengel,

Dank je wel voor je aanvulling. Als oud-forens op deze lijnen ken ik deze spitsdrukte maar al te goed.

Ik zet je klacht intern door en hopelijk blijven er geen mensen meer staan.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2vdW5aL.

^WB
Arriva Webcareteam

Heeft op 19 september 2017 om 07:44 geantwoord

Vanochtend weer hetzelfde liedje. Sta om zeven uur bij de A32 om de 335 te pakken richting zernike maar de bus zit al vol en slaat de halte over.

Alle klachten die gemeld zijn door Natasjavdhengel