Klacht: Geen order doorgekomen van Wish, wel direct betaald!

Martine Sierat op 29 januari 2018 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 29 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw/meneer, Jammer om te lezen dat u zo lang al wacht op een terugbetaling. Ik heb uw bestelling van 2 januari 2018 kunnen terugvinden en zag dat deze inderdaad ook niet gelukt is en dat u meerdere keren geinformeerd...

Bedrijf Klarna
Categorie Betalingsdiensten
Status Opgelost
Datum 29 januari 2018

Een klant van Klarna heeft zich beklaagd over een vertraagde terugbetaling na een mislukte bestelling bij Wish, ondanks dat de betaling direct was gedaan. De klant vindt het onacceptabel om zo lang te moeten wachten op het terugstorten van het geld en wijst op herhaalde klachten over Klarna's dienstverlening, die volgens hen niet op orde is.

Mijn Klacht:

Inmiddels al ruim twee weken aan het wachten op mijn geld teruggave!

Ik vindt het erg mensonwaardig om zo lang te moeten wachten op een terug storting, waarbij mij geen enkele blaam treft van een mislukte bestelling!

Klarna heeft het over een storing? Als ik op Google zoek over klachten en Klarna kom ik geregeld dezelfde klachten tegen als wat mij is overkomen.En ik spreek dan over een periode van bijna een jaar.

Klarna houd mensen aan het lijntje met de zgn storing. Klarna heeft naar mijn inziens de zaken niet op orde! Schandalig dat mensen zolang moeten wachten op hun geld waarbij ze niets kunnen doen dan afwachten.

Gewenste Oplossing:

Dat er direct terug betaald gaat worden, waar mensen recht op hebben!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 29 januari 2018 om 11:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw/meneer,

Jammer om te lezen dat u zo lang al wacht op een terugbetaling.

Ik heb uw bestelling van 2 januari 2018 kunnen terugvinden en zag dat deze inderdaad ook niet gelukt is en dat u meerdere keren geinformeerd bent over een terugbetaling. Helaas zie ik dat deze bestelling niet automatisch bij ons uit het systeem verwijderd was. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat deze bestelling direct uit ons systeem verwijderd zal worden en u deze week de terugbetaling hiervoor zult ontvangen.

Helaas gaat er inderdaad iets mis met bestellingen die bij Wish geplaatst worden waar gekozen wordt voor betalen met iDEAL. De bestelling bij Wish blijft in het winkelmandje staan, maar de betaling via Klarna lukt wel. Samen met Wish wordt hiervoor naar een oplossing gezocht. In de tussentijd zouden wij u alleen kunnen aanraden te kijken of u bij de bestelling die u wilt plaatsen kunt kiezen voor achteraf betalen met Klarna.

Ik wil u een prettige maandag toewensen.

Groet, Kayleigh

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM