Klacht: Geen oplossing voor onnodige hoge kosten

Maria Zuidhof op 14 maart 2019 over Van de bron in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij zijn via een vergelijking website overgestapt na afloop van ons oude contract. Dit contract liep tot 31 januari (ruim van tevoren opgezegd). Echter bleek dat Vandebron ons pas 9 februari overnam, waardoor wij die 9 dagen een enorm hoog tarief betalen en ineens met 120 euro extra aan eindafrekening moeten betalen (bij onze oude leverancier gezien die 9 dagen geen contract loopt)! Zeer verbaasd hierover contact gezocht met Vandebron; ja dat doen we voor een soepele overgang, beginnen we een paar dagen na contract beëindiging. Pardon? Soepel? 120 euro extra voor Jan L.. vind ik niet bepaald soepel! Tja we hebben het gemaild is het antwoord. Na controleren blijkt idd dat ergens onderin de aanmeld mail staat dat er dagen tussen zitten (zonder reden of uitleg over evt consequenties), waardoor er nu dus blijkbaar niks meer is wat er aan gedaan kan worden en we pech hebben gehad. Wijzigen kan niet meer, annuleren van contract niet meer.. Allemaal te laat. ‘Leuk’ dat je zo’n mail stuurt waarin dit onopvallend staat, maar als wij hadden geweten dat dit ons zoveel extra kosten zou opleveren, hadden we hier wel actie op ondernomen! En zodra wij achter deze hoge kosten kwamen, is het al te laat om nog actie te ondernemen! Wij stappen elk jaar over en hebben dit nog NOOIT meegemaakt. Zeer teleurgesteld in de manier van overstappen, contact met klantenservice en klacht afhandeling.

Gewenste Oplossing:

3 opties:
- met terugwerkende kracht het contract laten ingaan op 1 feb
- tegemoet komen in extra kosten die niet nodig waren als jullie ons per 1 feb hadden overgenomen
- annuleren van contract

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van de bron

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van de bron nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Van de bron in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van de bron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van de bron

Heeft op 20 maart 2019 om 09:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

De startdatum van het contract is tot tweemaal toe in e-mails gecommuniceerd. We gaan ervan uit dat onze klanten de verstuurde e-mails en het contract lezen. Om deze reden kunnen wij niet ingaan op het verzoek de kosten te compenseren, het contract met terugwerkende kracht van start te laten gaan of de klant kosteloos te laten overstappen naar een andere energieleverancier.

Maria Zuidhof

Heeft op 20 maart 2019 om 09:55 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Onduidelijk waarom er 9 dagen later wordt begonnen met een contract én zonder waarschuwing dat wij hierdoor extra kosten kunnen krijgen. Pas nadat de tijd is verstreken om de datum te wijzigen, komen wij achter de hoge extra kosten van 120 euro! Nog steeds spijt van de overstap. Naar iedereen die hierover twijfelt; doe het niet en bespaar je gezeur en geld.

Alle klachten die gemeld zijn door