Klacht: geen mondkapje

enigma3 op 13 december 2021 over GVB amsterdam in de categorie Vervoersbedrijven

Op maandag, 13-12-2021, reed ik in tram 7 nr. 2102 richting Azartplein, omstreeks 16.00.
Een g.v.b.-dame, kennelijk van dienst af, was druk in gesprek met de bestuurster. De deur, die toegang geeft tot de bestuurdersruimte, was daartoe open (de collega stond in de deurpost geleund.
Nadat deze collega een paar keer passagiers had gemaand het mondkapje op te doen viel mij ineens op, dat weliswaar deze collega, maar niet de bestuurster een mondkapje droeg, en dat terwijl toch de deur openstond.

Ik raadde de collega aan ook bij de bestuurster erop aan de dringen een mondkapje te dragen (open deur!). Er gebeurde echter niets. Ik heb er toen bij de bestuurster op aangedrongen, dat zij een mondkapje zou dragen. Daar was ze absoluut niet toe bereid. Ook wilde zij de deur niet dichtdoen (de tussendeur tussen de bestuurdersruimte en de tram). Dat deed ze pas, nadat de collega, na een tiental haltes was uitgestapt, maar toen ook bleef er een raam in de tussendeur openstaan.

Ik vind, dat deze bestuurster, in overeenstemming met de voorschiften van de regering, zich aan de regels moet houden, zeker nu er een nog besmettelijker variant van de corona de kop opsteekt.
Ik verneem graag, welke maatregelen u, i.v.m. onze gezondheid gaat nemen.

Mijn oplossing is, dat iedereen zich aan de verplichting, zoals mondkapje dragen, houdt.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB amsterdam

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB amsterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door enigma3