Klacht: Geen levering diensten wel moeten betalen.

op 26 april 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Op 25 januari een contract met NLE overeengekomen voor tv en internet, per deze datum gaat ook de 14 dagen bedenk tijd in terwijl ze pas vanaf 25-02-2017 zouden gaan leveren? ( hoe kan ik nou bepalen of ik hun service wil terwijl ik nog niets geleverd krijg oftewel 1ste klas witteboordencriminaliteit ) Vervolgens blijkt dat ze niet zijn gaan leveren vanaf 25-02-2017 maar 2 weken later pas en sturen vervolgens een e-mail met daarin dat de definitieve activatie datum pas 25-03-2017 is!!?? Dus ik heb al 2 maanden betaald en nog niets gekregen terwijl mij meerdere malen is toegezegd dat het kastje 25-02-2017 aangesloten moest worden terwijl in hun e-mail ( na 25-02-2017 ontvangen ) staat het kastje niet eerder aan te sluiten dan 25-03-2017!? Meerdere malen met hun ( externe ) klantenservice gebeld voor een oplossing en steeds moeten wij wachten tot HUN technische dienst het is uitkomt om een afspraak met ons te maken, nu werken wij beide continu-roosters dus steeds als er gebeld word kunnen wij niet opnemen. Dit ook aangegeven bij de klantenservice dat wij graag zelf contact willen maar dat is niet mogelijk word keer op keer verteld dus wij moeten maar wachten tot hun het schikt. Ook is het niet mogelijk om een leidinggevende aan de telefoon te krijgen die mij verder kan helpen en worden we keer op keer afgescheept met hetzelfde standaard verhaal en worden we weer aan ons lot overgelaten terwijl we nog geen 1 dag gebruik hebben kunnen maken van hun OVEREENGEKOMEN diensten. Nu ben ik het ondertussen goed zat geworden met deze maatschappij en willen we de dienst opzeggen maar dat is volgens hun natuurlijk niet mogelijk door het overeengekomen contract, nu snap ik dat een contract een contract is maar dat betekend wel dat beide partijen hun afspraken moeten nakomen en voorlopig ben ik de enige die heeft betaald en dus zijn afspraak is nagekomen.

Per direct opzegging van mijn contract met NLE en terug betaling van de betaalde maand termijnen. Dit omdat het gewoon te gek voor woorden is dat je 14 dagen bedenktijd krijgt om op te zeggen terwijl je pas 1,5 a 2 maanden later gebruik kan maken van hun diensten en dus erover kan oordelen. Plus het feit dat hun diensten gewoon geen enkele dag hebben gewerkt en hun bijzondere onproffesionele houding voor het vinden van een oplossing.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Wij berichten u als volgt. Op 25 januari 2017 ontvingen wij van u een aanmelding voor Alles-in-1. U ontving dezelfde dag een e-mail met daarin het contract. Zoals duidelijk vermeld in deze e-mail heeft u 14 dagen bedenktijd, na verzending van deze e-mail. Dit komt omdat u een dienst afneemt en geen product. De producten heeft u namelijk in bruikleen en mocht het product (bijvoorbeeld het modem) niet werken, ontvangt u op dat moment een nieuwe. Om deze reden heeft u na ontvangst van het contract 14 dagen bedenktijd, niet nadat uw contract is ingegaan. In onze e-mail van 25 januari 2017 wordt duidelijk vermeld dat de geplande activatiedatum 27 maart 2017 maart was. Het is ons onduidelijk hoe u in de veronderstelling was dat op 25 februari 2017 uw contract zou worden geactiveerd, dit is namelijk nergens vermeld. Voordat het alles-in-1-pakket naar u wordt verzonden, betaalt u één maandbedrag. Dit wordt ook vermeld in onze e-mail van 25 januari 2017. Er is echter niet nogmaals een maandbedrag geïncasseerd. Dit maandbedrag geldt voor de eerste maand waarin uw contract ingaat. Uw contract gaat in wanneer Alles-in-1 bij is geïnstalleerd en wanneer het modem verbinding maakt met het netwerk. U ontving een bevestiging van de ingang van het contract op 13 april 2017. U heeft dus het eerste maandbedrag al betaald, dit geldt voor de periode 13 april 2017 tot en met 12 mei 2017. U nam op 14 en 15 april 2017 contact op met onze Klantenservice omdat uw diensten niet werkten. Wij hebben u tijdens deze contacten van adviezen voorzien. Helaas kon uw probleem niet op afstand worden verholpen. Wanneer dit het geval is, sturen wij KPN (de beheerder van het netwerk waarover Alles-in-1 wordt geleverd) aan. Zij belden u op 18 en 19 april 2017, maar helaas was u niet bereikbaar. Op 26 april 2017 nam u nogmaals 3 keer contact op met onze Klantenservice. Tijdens deze gesprekken gaf u aan dat u het contract wilde opzeggen, uw diensten waren immers niet actief. Naar aanleiding van deze contacten hebben wij nogmaals uw probleem doorgezet naar KPN. Zoals duidelijk vermeld in de algemene voorwaarden, dient u ons eerst de gelegenheid te geven om uw probleem te verhelpen. Wij doen ons uiterste best om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, in dit geval betekent dat er een monteur van KPN wordt langs gestuurd. Dit werd ook telefonisch met u besproken. Echter bieden wij u op dit moment niet de mogelijkheid om het contract kosteloos te ontbinden. Zodra KPN bij u is langs geweest, komen wij graag bij u terug voor de verdere behandeling van uw klacht. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 01 mei 2017 om 11:17 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Afgelopen vrijdag had u enkele malen telefonisch contact met onze Klantenservice. U heeft meerdere keren aangegeven dat u het contract wilde ontbinden. Echter blijkt uit onze gegevens dat KPN afgelopen vrijdag bij u langs is geweest en dat zij het probleem hebben opgelost.

Wij horen dan ook graag van u of dit het geval is en of u inmiddels gebruik kunt maken van uw diensten.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door MKAMI