Klacht: Geen garantie op bekend probleem bij Samsung

op 26 juli 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Samsung Nederland, Beste Samsung,
Ik maak ondertussen al jaren met veel tevredenheid gebruik van uw merk, ik ben in het bezit van meerdere Samsung apparatuur. Echter is dat ineens tot een halt gekomen.
Deze week heb ik uw commerciële on-klantvriendelijke kant mee gemaakt. Ik ben namelijk in het bezit van een Samsung Galaxy S7 telefoon, welke ik met alle tevredenheid heb gebruikt. Hier is (ook duidelijk te zien aan de telefoon) met uiterste zorg mee om gegaan. Helaas heb ik hem een paar dagen geleden aan de lader gelegd omdat de batterij nog maar een % of 10 had en ben daarna verder gegaan met mijn dagelijkse dingen. Na een uurtje kwam ik weer terug in de kamer waar de telefoon lag op te laden en daar stonk het behoorlijk naar brand. Na wat zoeken kwam ik er achter dat dit afkomstig was van mijn telefoon en dat deze ook nog niets was bijgeladen.
Wat geschrokken van het feit dat er dus iets in mijn telefoon aan het branden/smeulen was en blij dat ik er snel bij was omdat het anders heel anders had kunnen aflopen, ben ik de procedure gaan starten om Samsung om hulp/garantie te gaan vragen.
Eerst werd ik verwezen naar een zaak in Schiedam die mij verder zou kunnen helpen, helaas rook zij 1 maal aan het toestel en zij toen gelijk, deze is verbrand, hier zal je voor naar Samsung zelf moeten.
Zo gezegd zo gedaan, dus de telefoon is een dag later opgehaald ter reparatie.
Een paar dagen later (er zat een weekend tussen) krijg ik tot mijn grote teleurstelling het volgende bericht:

Bedankt voor het opsturen van je toestel naar Samsung. De probleemomschrijving die we van je kregen was dat het toestel niet oplaadt. Na onderzoek constateren de technici van Dynafix dat het display van je toestel gebarsten is. Helaas moeten we je meedelen dat een gebarsten display buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt

Ik zal de foto’s die door de reparateur bijgevoegd zijn ook hier aan bijvoegen, daar is te zien dat er geen barst in het scherm zit. Dit blijkt na een paar dagen appen en mailen, aan de binnenkant van het toestel te zitten. Een medewerker van u gaf aan dat het vermoedelijk is gekomen door de warmte van de verbranding. Nu geeft uw service dus aan dat de telefoon dus kapot is gegaan door gebruik/misbruik. Dit houd dus in dat wanneer je een telefoon oplaad, je garantie verloopt.

Indien dit dus het geval is, zou ik iedereen die deze telefoon gebruikt willen afraden om de telefoon nog op te laden (is wel wat lastig uiteraard, maar dit is wat Samsung dus zegt), je kan er namelijk je huis mee afbranden als je weg zou lopen tijdens het opladen en net als ik, hebben de meeste mensen niet de tijd om naast hun telefoon te gaan zitten wachten tot deze weer vol zit.

Nadat ik contact heb opgenomen met een hele vriendelijke mevrouw van Samsung (je kan veel zeggen van jullie slechte service, maar de dames die ons te woord hebben gestaan zijn erg vriendelijk) kreeg ik eerst nog wat anders te horen, namelijk dat de garantie van mijn telefoon was al verlopen, omdat mijn home knop gebruikersschade heeft opgelopen. Toen ik aangaf dat dit een bekend probleem is van de S7 gaf zij ook aan dat ze dit wist, maar dat Samsung dit toch als reden gebruikt om van verdere garantie af te zien. Ik plaats hier even één link van de vele over deze knop: https://www.allaboutphones.nl/homeknop-galaxy-s7-krasgevoelig/

Dus Samsung en iedereen die dit leest!! Ik zal het lange verhaal even samenvatten:
Wanneer je een Samsung telefoon aan de lader doet, dan is er kans dat deze verbrand(met eventueel alle gevolgen denkbaar), dan breekt je scherm (zonder dat dit te zien is) Vervolgens zegt Samsung gewoon, ja we erkennen de problemen (verbranden van de oplaadconnector en vervagen knop) maar we geven er geen garantie op want we kunnen er onderuit op grond van gebruikersschade en dat doen we dus ook.

GARANTIE!!!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DanielSmit15