Klacht: Geen garantie bril, als klein kind behandeld

op 02 maart 2020 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Al jaren ben ik klant bij Specsavers, ik draag contactlenzen en heb daarnaast een bril voor erbij.
Mijn vorige montuur (ook van Specsavers) heb ik 8 jaar mee gedaan, dus het werd tijd voor een nieuwe. Voor € 40 zocht ik een montuur uit, niet het duurste van het duurste omdat ik de bril niet alle dagen draag en ook kosten heb voor de contactlenzen. In aug 2019 heb ik de bril gekocht, eind feb 2020 breekt een pootje (kunststof) af, vlak naast het scharnier. Het gebeurde toen ik de bril wou opzetten, ik deed er niks geks mee…
Dus terug naar de winkel in Doetinchem, omdat een bril niet na een half jaar kapot mag gaan, en ik ging uit van garantie op het montuur, de glazen zijn zo goed als nieuw uiteraard. Ik vertelde de jongeman in de winkel dat ik vermoed dat er een zwak stuk in het kunststof zat of iets dergelijks. Omdat het pootje zo ineens afbrak.
Vervolgens wordt mij doodleuk verteld dat dit niet door normaal gebruik is gebeurd en ik een nieuw montuur kan kopen voor € 40!
Was deze meneer erbij? Hoe durft hij te beweren dat ik niet zuinig ben op mijn spullen? Ik ben 36 jaar.. geen 6! Als ik bovenop de bril was gaan staan dan snap ik het, hoe ik werd neergezet daar, niks geen begrip, geen sorry, geen tegemoetkoming. Daar sta je dan als vaste klant. Toen ik zei dat dit mijn laatste bril was die ik ooit hier heb gekocht haalde meneer zijn schouders op en durfde mij niet aan te kijken..
Ik ben zwaar beledigd, behandeld als een klein kind die niet zuinig is op zijn spullen, mijn vorige bril heb ik nota bene 8 jaar mee gedaan!
Kokend van woede heb ik de winkel verlaten.
Omdat ik weinig andere keuze had heb ik het montuur opnieuw laten bestellen en ik ga dus met tegenzin de bril ophalen en afrekenen…

Als ik het montuur (we praten over € 40) netjes vergoedt wordt zoals het hoort (garantie 2 jaar). Ik verwacht klantenservice. Desnoods was meneer mij tegemoet gekomen 50%. Maar nee.. Excuses zijn ook op zijn plaats!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 02 maart 2020 om 13:24 geantwoord

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw opmerking, wij hebben deze in goede orde ontvangen.

Wij willen u onze excuses aanbieden voor de wijze waarop u te woord bent gestaan, dit is natuurlijk niet zoals het hoort.

Op basis van uw gegevens zullen wij contact opnemen met de winkel zodat zij naar deze zaak kunnen kijken en zij zullen aan de hand hiervan contact met u opnemen.

Nogmaals excuses.

Specsavers

Heeft op 06 maart 2020 om 14:29 geantwoord

Ik heb nog niks gehoord...

Alle klachten die gemeld zijn door leoniejansen1505