Klacht: Geen extra bus

op 10 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag om 16:47 uur zou ik in Groningen de bus 315 nemen richting Emmeloord. Er stonden erg veel mensen te wachten. Uiteindelijk konden een paar anderen en ik de bus niet in. Vervolgens werd er geen extra bus gebeld. Hierdoor stond ik een half uur te wachten op de volgende bus, ook hier ontstond een grote rij. Gelukkig kon ik wel in deze bus. Echter vind ik het belachelijk dat ik simpelweg een half uur moet wachten met risico dat ik alsnog de bus niet in kan als ik een beetje beleefd blijf en niet ga voordringen. Normaal gesproken zijn er altijd rond dit tijdstip extra bussen, maar deze keer dus niet.

Als Arriva simpelweg zorgt dat alle wachtende passagiers mee kunnen met de bus die ze willen. Hiervoor wil ik geen half uur wachten. Het is ook bekend dat deze tijdstippen altijd erg druk zijn en het zou fijn zijn als Arriva dus voortaan een extra bus klaar heeft staan of alsnog inzet.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 juni 2016 om 19:30 geantwoord

Beste Marije,

Niet leuk om te lezen dat je vanmiddag niet met de bus mee kon omdat deze vol zat. Begrijpelijk dat je daar van baalt, helemaal als je een halfuur moet wachten op de volgende bus. Uit je bericht begrijp ik dat er normaliter rond dit tijdstip een extra bus ingezet wordt zodat alle reizigers mee kunnen. Jammer dat dit vandaag niet zo was. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er naar gekeken kan worden.

Excuses voor het ervaren ongemak! Hopelijk kun je volgende week vrijdag weer gewoon met de bus mee.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door marije.d