Klacht: geen contract ontvangen en toch contract

op 30 januari 2014 over NLE in de categorie Energieleveranciers

In juli vorig jaar ben ik gaan zoeken naar een nieuwe energieleverancier. Kreeg toen ook reactie van de NLE dat ik aangemeld was en dat ik het contract zou toegestuurd krijgen. Echter ik ontvang helemaal niets
Plotseling krijg ik in januari een brief van NLE dat ik vanaf januari een contract met hun heb. telefonisch contact heeft geen zin. Ik heb ze een mail gestuurd. Deze worden niet gelezen (ik krijg een email dat ze geweigerd zijn), dus nu maar een aangetekende brief. Hoe kan ik nu een contract hebben, als ze per mail zeggen dat ik aangemeld ben in juli vorig jaar en dat ik een contract zou ontvangen, echter niets meer gehoord heb en dan nu in januari (een half jaar later) plotseling aan hun vast zit

Terug naar mijn eigenlijke leverancier: Energiedirect

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

3 jaren geleden - Geachte W.Renkens, Wij hebben u naar aanleiding van uw klacht geprobeerd telefonisch te bereiken, dit is helaas niet gelukt. Wij hebben u een antwoord per e-mail verstuurd. Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 30 januari 2014 om 15:22 geantwoord

Op 30 januari 2014 heeft de afdeling Team Tevreden Klanten meerdere keren getracht telefonisch contact op te nemen met klant W.Renkens, dit mocht niet baten. Om die reden hebben wij de klant een antwoord per e-mail verstuurd.

Wij hebben de klacht grondig onderzocht. De klant betwist het energiecontract waarvoor klant zich in juli 2013 heeft aangemeld. Wij hebben de klant op 17-7-2013 een welkomstpakket verstuurd inclusief de bevestiging van aanmelding, het energiecontract en de bijbehorende voorwaarden. Op 30-7-2013 hebben wij de klant wederom schriftelijk bevestigd dat de klant is overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Ook geven wij in de desbetreffende brief aan dat de klant nog een lopende energiecontract had tot 1-1-2014 0:00:00 uur. Om die reden geven wij in de brief aan dat wij pas per 1-1-2014 zullen leveren, zodat de klant geen opzegvergoeding van de toen huidige leverancier, in rekening gebracht krijgt. Klant heeft echter naar aanleiding van de brieven nooit contact met de Nederlandse Energie Maatschappij opgenomen.

Om bovenstaande redenen zullen wij de gewenste oplossing van de klant helaas niet honoreren.

Heeft op 31 januari 2014 om 08:17 geantwoord

Ben het er niet mee eens. Ik heb vorig jaar geen post ontvangen, anders had ik wel kunnen reageren. Ik weet dat post bij ons soms niet aankomt (o.a. een abnpas is nooit aangekomen), maar dat neemt niet weg dat ik niet heb kunnen reageren. Ik heb nu een boete omdat het contract bij energiedirect, dat vanaf augustus liep tussendoor vroegtijdig beëindigd is. Ik zou pas in augustus kunnen overstappen. Is dat een optie?
Nu schiet ik er niets mee op en ik zou hebben gereageerd als ik post had gehad
Wil Renkenbs

Reactie van de melder van de klacht wrenkens

3 jaren geleden - Ik begrijp nu dat er post is verstuurd, maar die heb ik niet ontvangen. In juli ben ik op zoek gegaan naar een andere leverancier. Ik ontving in juli een mail van NEM dat ik post zou ontvangen. Heb niets meer gehoord of gekregen en ik heb toen voor energiedirect gekozen. Dan krijg ik in januari de welkomstbrief van NEM. Ik heb niet kunnen reageren op een contract, simpel omdat ik niets gehad heb. Weet wel dat er vaker hier geen post aankomt (abnbankpas verdween ook spoorloos), maar dat veranderd niets aan het feit dat ik niet heb kunnen reageren. Tevens heb ik nu een boete moeten betalen bij energiedirect omdat ik vroegtijdig (tegen mijn wil) ben moeten stoppen. Het contract loopt daar vanaf augustus. Ik verzoek toch om teruggang naar energiedirect. Eventueel kan ik alsnog in augustus over. Wil Renkens

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NLE beoordeeld.

Bericht van NLE

3 jaren geleden - Geachte wrenkens, Wij kunnen de levering niet meer herstarten per augustus 2014. Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Met vriendelijke groet, NLE Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door wrenkens