Klacht: Geen contact mogelijk

op 22 november 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Op 7/9/2016 bestel ik bij Ibood wat sport artikelen, via bestelnummer SO997190. Die zijn blijkbaar aangeboden op een dag dat ik niet thuis was, maar geen briefje oid in de bus. Ik dacht ik stuur een mail naar customerservice@ibood.nl. Na een week niets gehoord te hebben nog een keer gedaan. Tot en met gisteren heb ik 8 emails gestuurd. Geen enkele reactie gehad. Vorige week ben ik gaan bellen naar 020-6811388. Die centrale werkt voor geen meter. Je hoort alle optie\’s dubbel, en na het intoetsen van de gewenste keuze, begint hij weer overnieuw. Ik heb geen mogelijkheid om maar te blijven emailen of mailen, en krijg sterk de indruk dat de klantenservice van Ibood zo druk is met klachten, dat ze geen tijd hebben om te reageren.

Als ze vertellen waarom hun bereikbaarheid zo slecht is, en als ze de door mij al begin September betaalde artikelen alsnog opsturen. Tussen Ibood en mij komt het verder niet meer goed.

Bericht van Ibood

1 week geleden - Beste meneer Roes, Allereerst onze excuses voor het feit dat contact leggen zo lastig is. Onze mailboxen zitten erg vol, daar zijn we ons van bewust. De beschreven problemen met de telefoonlijn zijn nieuw voor ons. Onze technische afdeling is ingelicht en gaat hier naar kijken. Vervelend om te vernemen dat PostNL niet hun gebruikelijke procedures volgt door geen briefje achter te laten met daarop de vervolgstappen in geval van een onsuccesvolle levering. Dit is niet de bedoeling. Omdat iBOOD geen voorraadhoudend bedrijf is, gaan alle geretourneerde producten direct terug naar de leverancier. Daarom kunnen we je helaas geen nieuw of vervangend product toesturen. Het volledige aankoopbedrag is inmiddels al teruggestort. We zullen dit bericht ook naar je mailen ter bevestiging, aangevuld met een geste voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Jelle Roes

3 dagen geleden - Geacht Ibood Webcare Team, Bedankt voor uw - beter laat dan nooit - reactie. De erkenning die u geeft zou normaalgesproken voldoende moeten zijn. U stelt in uw reactie dat het inmiddels is terug gestort. Wat vreemd dat we nu een week verder zijn en er nog steeds bij mij niets is bijgeschreven. Dat is weer een minpunt in de betrouwbaarheidsfactor van Ibood. Niet reageren, niet bereikbaar en niet de waarheid spreken. Ik zal hier laten weten wanneer het geld binnen is gekomen. Voor andere mensen die via Ibood een grote aanschaf willen doen misschien een reden om deze toch gewoon bij een echte winkel te doen, dan krijg je de spullen gewoon meteen mee.

Alle klachten die gemeld zijn door Jelle Roes