Klacht: Geen contact mogelijk

op 22 november 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Op 7/9/2016 bestel ik bij Ibood wat sport artikelen, via bestelnummer SO997190. Die zijn blijkbaar aangeboden op een dag dat ik niet thuis was, maar geen briefje oid in de bus. Ik dacht ik stuur een mail naar customerservice@ibood.nl. Na een week niets gehoord te hebben nog een keer gedaan. Tot en met gisteren heb ik 8 emails gestuurd. Geen enkele reactie gehad. Vorige week ben ik gaan bellen naar 020-6811388. Die centrale werkt voor geen meter. Je hoort alle optie\’s dubbel, en na het intoetsen van de gewenste keuze, begint hij weer overnieuw. Ik heb geen mogelijkheid om maar te blijven emailen of mailen, en krijg sterk de indruk dat de klantenservice van Ibood zo druk is met klachten, dat ze geen tijd hebben om te reageren.

Als ze vertellen waarom hun bereikbaarheid zo slecht is, en als ze de door mij al begin September betaalde artikelen alsnog opsturen. Tussen Ibood en mij komt het verder niet meer goed.

Bericht van Ibood

4 maanden geleden - Beste meneer Roes, Allereerst onze excuses voor het feit dat contact leggen zo lastig is. Onze mailboxen zitten erg vol, daar zijn we ons van bewust. De beschreven problemen met de telefoonlijn zijn nieuw voor ons. Onze technische afdeling is ingelicht en gaat hier naar kijken. Vervelend om te vernemen dat PostNL niet hun gebruikelijke procedures volgt door geen briefje achter te laten met daarop de vervolgstappen in geval van een onsuccesvolle levering. Dit is niet de bedoeling. Omdat iBOOD geen voorraadhoudend bedrijf is, gaan alle geretourneerde producten direct terug naar de leverancier. Daarom kunnen we je helaas geen nieuw of vervangend product toesturen. Het volledige aankoopbedrag is inmiddels al teruggestort. We zullen dit bericht ook naar je mailen ter bevestiging, aangevuld met een geste voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Jelle Roes

4 maanden geleden - Geacht Ibood Webcare Team, Bedankt voor uw - beter laat dan nooit - reactie. De erkenning die u geeft zou normaalgesproken voldoende moeten zijn. U stelt in uw reactie dat het inmiddels is terug gestort. Wat vreemd dat we nu een week verder zijn en er nog steeds bij mij niets is bijgeschreven. Dat is weer een minpunt in de betrouwbaarheidsfactor van Ibood. Niet reageren, niet bereikbaar en niet de waarheid spreken. Ik zal hier laten weten wanneer het geld binnen is gekomen. Voor andere mensen die via Ibood een grote aanschaf willen doen misschien een reden om deze toch gewoon bij een echte winkel te doen, dan krijg je de spullen gewoon meteen mee.

Reactie van de melder van de klacht Jelle Roes

4 maanden geleden - Update > 12/12/16. Net heb ik mijn bankrekening gecheckt en er is niets van Ibood bijgeschreven. Terwijl de medewerker van het Ibood Webcare team toch duidelijk zegt dat het geld inmiddels is overgemaakt op 30 november?? Wel gek, geld naar Ibood overmaken kan in 10 seconden, terugstorten duurt minstens 2 weken. Ik wacht nog maar even geduldig af, bellen heeft geen zin, je krijgt toch niemand aan de lijn, mailen is al helemaal zonde van je tijd....

Reactie van de melder van de klacht Jelle Roes

4 maanden geleden - Update 19/12/16. Er is afgelopen week geen geld bijgeschreven. Misschien kan iemand van klacht.nl nog eens contact opnemen met Ibood ? Ik hoop dat het jullie wel lukt. 30 November jl. is het geld overgemaakt, blijkbaar heeft het 19 dagen of langer nodig om op mijn rekening te komen. Zou fijn zijn als er iemand bij Ibood wakker wordt en hier even induikt.

Reactie van de melder van de klacht Jelle Roes

3 maanden geleden - Update 9 Januari 2017. Het geld is nog steeds onderweg, nu bijna 6 weken. Op 30 November schreef een Ibood medewerker o.a. de volgende tekst: Daarom kunnen we je helaas geen nieuw of vervangend product toesturen. Het volledige aankoopbedrag is inmiddels al teruggestort. We zullen dit bericht ook naar je mailen ter bevestiging, aangevuld met een geste voor het ontstane ongemak. 6 weken later, geen geld, de "geste" mogen ze houden. Kan iemand van de site Klacht.nl nog eens proberen contact op te nemen met Ibood ? Alvast bedankt !

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 10 januari 2017 om 11:41 geantwoord